Wallbox Coppe SB / Eneco Emobility

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs_9000
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-04 11:36
Situatie:

Ik heb al enkele maanden een Laadpaal ( Wallbox Copper SB) voor privé laden van een 1e wagen.
Nu is er een 2de wagen van de werkgever / Leasing waarbij de laadsessies moet verrekenen met werkgever van Eneco laadpas.

Normaal gezien plaatst de werkgever via Eneco een laadpaal (Alfen) om de laadsessies dmv een laadpas te verrekenen.

Gezien ik al een laadpaal heb met RFID & OCPP functie wil ik de huidige privé laadpaal koppelen aan het E-mobility platform voor de verrekening van de laadkosten van de leasingwagen.

Het lijkt erop dat ik de eerste persoon ben met zo'n vraag want het lijkt dat men geen antwoord heeft op deze vraag.

- Hoe kan ik mijn privé laadpaal koppelen aan het ENECO E-Mobility platform?
- Kan dat rechtstreeks? of moet dit via een tussenpartner (Extra laadpaalbeheerder?)
- Kan dat vanuit de wallbox app? via OCPP?

Bedankt voor advies/hiulp.

C

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09-2024
Hoi C,

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Zie dat je nog geen reacties hebt ontvangen maar als jij er zelf uit bent gekomen, ben ik ook wel benieuwd naar de oplossing die je toegepast hebt.

Ik heb pas net mijn Wallbox Copper SB besteld, auto moet nog komen, dus ben zelf relatief nieuw op dit gebied maar heb ook rekening gehouden met RFID en OCPP voor in de toekomst, net als jij.

Als ik zelf iets gevonden heb laat ik het je ook weten.

EDIT

Ik lees dat je via E-Flux dit in kunt regelen, zie deze post:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73929028

/EDIT

Gr.
Dennis

[ Voor 13% gewijzigd door DVRIES op 15-03-2023 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaman1969
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-04-2023
Hallo,

Ik heb dezelfde vraag al meer dan een jaar geleden aan Athlon Car Lease (België) en aan Eneco gesteld.
Als enig antwoord ontving ik een aanvraagformulier voor een nieuwe laadpaal. Ik was toen ook al de allereerste die zoiets vroeg.

Binnenkort moet dit toch een standaardsituatie worden: een gezin met 2 bedrijfswagens gaat toch geen 2 laadpalen plaatsen? En als je van job verandert, waarbij de werknemer volgens de courante car policies nog voor de resterende termijn voor de laadpaal moet betalen op einde contract, en dus reeds een geïnstalleerde laadpaal heeft?

Idem met laadpalen voor privé gebruik in huurgarages?

Ik hoor ook graag de mogelijke oplossingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Heeft iemand toevallig de URL van de Eneco E-Mobility OCPP? Kunnen we het uitproberen of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvesVangompel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-10-2024
heeft iemand ondertussen een oplossing gevonden ?