Ik ben InTune aan het bekijken maar wegens een zeer korte termijn (1.5 week) weet ik eigenlijk niet goed waar te beginnen. Misschien kan Tweakers mij wat in de juiste richting zetten.
De vraag is:
----------------
Bedrijf A levert hardware (Lenovo, HP, Dell...) aan klanten (Azure of hybride omgevingen) en zien een
mooie toegevoegde waarde om voor new users onboarding of naar beheer van de assets toe zaken te beheren via InTune.
Mijn specifieke vraag richt zich op policies en accounts
- Is er een specifieke rol/account/licentie die een werknemer in bedrijf A enkel de rechten geeft voor InTune?
Zodat deze persoon InTune kan beheren voor andere klanten?
- Is er een manier om GPOs 1 op 1 over te zetten naar InTune? Ik zie wel een powershell optie maar voor de rest is keuze aan policies redelijk beperkter dan GPO's.
- Zijn er commercieel best practices of bvb policies die bedrijf A kan voorstellen aan klanten om ze te overhalen. Klinkt vaag maar ik probeer met voor te bereiden om de meest common questions zoals koppelen van fileshares, koppelen van printers....
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
--------------------------------------------------------------
Ik heb een M365 DEV account opgezet met daarin enkele test accounts met alle nodige E5 licenties.
https://joymalya.com/learn-intune-get-m365-dev-tenant/
EDIT: Ik heb een VMware workstation met windows 10 ISO gejoined naar Azure AD en die is ondertussen zichtbaar.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
--------------------------------------------------
De komende dagen ga ik de MD101 learning path verder bekijken.
Dat is een hele brok gezien de resterende tijd. Daarom als iemand in dit gebied handige tips, tricks of artikels heeft verneem ik ze graag.
En ja ik heb het al aan ChatGPT gevraagd
De vraag is:
----------------
Bedrijf A levert hardware (Lenovo, HP, Dell...) aan klanten (Azure of hybride omgevingen) en zien een
mooie toegevoegde waarde om voor new users onboarding of naar beheer van de assets toe zaken te beheren via InTune.
Mijn specifieke vraag richt zich op policies en accounts
- Is er een specifieke rol/account/licentie die een werknemer in bedrijf A enkel de rechten geeft voor InTune?
Zodat deze persoon InTune kan beheren voor andere klanten?
- Is er een manier om GPOs 1 op 1 over te zetten naar InTune? Ik zie wel een powershell optie maar voor de rest is keuze aan policies redelijk beperkter dan GPO's.
- Zijn er commercieel best practices of bvb policies die bedrijf A kan voorstellen aan klanten om ze te overhalen. Klinkt vaag maar ik probeer met voor te bereiden om de meest common questions zoals koppelen van fileshares, koppelen van printers....
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
--------------------------------------------------------------
Ik heb een M365 DEV account opgezet met daarin enkele test accounts met alle nodige E5 licenties.
https://joymalya.com/learn-intune-get-m365-dev-tenant/
EDIT: Ik heb een VMware workstation met windows 10 ISO gejoined naar Azure AD en die is ondertussen zichtbaar.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
--------------------------------------------------
De komende dagen ga ik de MD101 learning path verder bekijken.
Dat is een hele brok gezien de resterende tijd. Daarom als iemand in dit gebied handige tips, tricks of artikels heeft verneem ik ze graag.
En ja ik heb het al aan ChatGPT gevraagd
[ Voor 4% gewijzigd door Echelon2011 op 22-02-2023 12:21 . Reden: vm host toegevoegd ]