Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Deurbel slim maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-11 20:42
Ik ben in het bezit van een Comelit 3561 deurbel en een 2612 intercom.

Nou wil ik deze slim maken door een ESP-01S en een relay board. Zodat ik deze in mijn huis automatisering kan verwerken.

Alleen ik kom niet uit de bedrading welke ik moet gebruiken om aan te sluiten. Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen hiermee.

Hieronder het aansluitschema om het “smart device“ aan te sluiten tussen de deurbel en de intercom (chime)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qT0xszoN2D9EjM_OmLLdnGsiDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ww8wxpVlOMJCiY4OJkJ8BCav.png?f=fotoalbum_large

Deze draden zijn aangesloten vanuit de 3561:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPVzUbGYVn6nQcOL70FjsVsc_dM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ufqyp5RzG4fmIPuS17kPbNds.png?f=fotoalbum_large

En hier het aansluitschema van de 3561:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZ9y4Zx-QP9TaDfh9zKesyFHQtw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ugmhAwmw2pGNojnnQ1oaEzhk.png?f=user_large

Hier de pagina welke ik gevolgt heb om alles in elkaar te zetten: https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/

Hij is al verwerkt in mijn Home Assistant en wordt ook gezien en werkt zodra ik de 2 draden kortsluit waar de deurbel op zou moeten zitten. Nu alleen nog de juiste draden weten te vinden 8)7

Alle reacties

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-11 21:20
Dit lijkt wel een beetje op: YouTube: Every Apartment needs this Upgrade! (WhatsApp/Telegram Notifications) misschien heb je er wat aan :)

My favorite programming language is solder.

• marcel19
Helaas. Ik gebruik een compleet ander bordje.

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06
(jarig!)
Normaal gesproken komen er twee draden vanaf je deurbel drukker. Dat lijkt in dit geval niet zo omdat de knop waar je op drukt om aan te bellen direct op de print zit, of zie ik dat nou verkeerd?

• marcel19
rorie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:10:
Normaal gesproken komen er twee draden vanaf je deurbel drukker. Dat lijkt in dit geval niet zo omdat de knop waar je op drukt om aan te bellen direct op de print zit, of zie ik dat nou verkeerd?
Dat zie je goed.

Ik heb ook de leverancier gesproken van dit spul en die kwam met het volgende:

"Er is in dit systeem geen beldraad aangezien het een vereenvoudigd digitaal systeem is, om deze reden kan er dan ook geen apparatuur van derden op aangesloten worden."

|:( |:(

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-11 21:20
@marcel19
Je kunt het 'belsignaal' aftappen van de aansluitklemmen S- en S+ op de 2612 intercom. Idealiter met een optocoupler ertussen naar je ESP8266. Natuurlijk wel eerst even meten hoeveel spanning er op S- en S+ komt te staan bij het aanbellen :*) veel succes!

My favorite programming language is solder.

• marcel19
Puch-Maxi schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:39:
@marcel19
Je kunt het 'belsignaal' aftappen van de aansluitklemmen S- en S+ op de 2612 intercom. Idealiter met een optocoupler ertussen naar je ESP8266. Natuurlijk wel eerst even meten hoeveel spanning er op S- en S+ komt te staan bij het aanbellen :*) veel succes!
Ik had vandaag even wat tijd om ermee te spelen.
Helaas komt er geen spanning uit op het moment dat er aangebeld wordt :(

Het aansluiten van de ESP brengt ook geen verandering.

• bugz
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-04-2024
Hey @marcel19
Ben je hier ooit verder mee geraakt? Ik zit met hetzelfde :-(

• marcel19
bugz schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:21:
Hey @marcel19
Ben je hier ooit verder mee geraakt? Ik zit met hetzelfde :-(
Nee, dit project heb ik aan de kant gelegd eigenlijk.
Was teveel gedoe, en heb er gewoon een RING deurbel opgezet welke ik gekoppeld heb aan Home Assistant.

• ATOR
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb bij mijn intercom (ander type) een relais parallel gezet aan de buzzer (het onderdeel wat herrie maakt als er spanning op staat).

Eerst gemeten wat voor spanning er op de buzzer staat bij het aanbellen, in mijn geval 12V AC. Dan een passend relais uitgezocht met een 12V AC spoelspanning en die als schakelaar aangesloten op een ESP32.
Dus de spoel van het relais is parallel verbonden met de buzzer, als daar spanning op komt te staan wanneer er iemand aanbelt dan schakelt de andere kant van het relais een ESP32.
Pagina: 1