Windows Media Player Win10 - huidige nummer en ordening

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deantje
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-02 17:21
Om muziek af te spelen via mijn vaste pc gebruik ik nog naar volle tevredenheid de 'ouderwetse' WindowsMediaPlayer.
Maar soms wil ik een CD rippen en door de grote hoeveelheid muziek moet ik als ik tegelijk een nummer afspeel zoeken waar het nummer dat wordt afgespeeld staat. Bijvoorbeeld: ik luister nummer X, ik doe een CD in de brander en klik links op E:cd... en boven in de balk op 'importeren/rippen' en terwijl het nummer dat ik luister nog goed afspeelt begint als ik links op ' bibliotheek - nummers' klik, weer hélemaal bovenaan en kan ik naar beneden scrollen in de massive collectie om het nummer dat afspeelt weer te vinden. Is er misschien iets van een sneltoets of methode om snel bij 'huidig af te spelen nummer' te komen?

En als tweede punt vind ik het vreemd dat, ondanks veranderen in het (meta)tag-?/infomenu via verkenner verzamel-cd' s vaak geordend worden onder de titel waaronder de hele cd verkrijgbaar is.
Bijvoorbeeld: je hebt een cd 'aangenaam Jazz 20....', na rippen staat deze wel netjes geordend in verkenner en ALLE (20) nummers van de cd onder hetzelfde Album (dat ik hernoemd heb). Echter als ik in WMP kijk, staat elk nummer geordend onder de origineel uitgebrachte cd, dus niet meer netjes bij elkaar. Hoe kan ik dit veranderen?