Problemen samsung S23Ultra icm Asus mesh XT8

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Mijn vraag
Ik heb ruim een week de Samsung S23Ultra. Deze doet raar icm met mijn Asus XT8 2stuks in aimesh config met 2 asus 68U. Intotaal 1 router met 3 nodes.
De telefoon verbindt opzicht goed met wifi, maar wanneer ik van de ene node naar de andere ga (heen en weer naar boven naar beneden). Dan schakelt deze de ene keer wel vlekkeloos over en de andere keer niet. Of geeft die aan verbonden maar geen internet of is internet heel traag. In sommige gevallen schakelt die naar mobiele internet.
Met mijn oude s20fe ondervind ik geen hinder, eveneens de iphone13 van mijn vrouw en onze oude galaxy tab4 ook geen problemen.
Ik had een mixed band van 2.4/5 en wifi6. Later 2.4 en 5 gescheiden. Dit hielp niet. Welke band ik ook verbind, probleem is en blijft hetzelfde.
Als ik de wifi op de telwfoon aanuit zet of handmatig de verbinding verbreekt en opnieuw laten verbidnen dan doet die weer normaal.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De routers en phone zijn allemaal voorzien van de nieuweste fw en sw

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet schijnen veel mensen dezelfde problemen mee te hebben.
Ik heb router gereset, telefoon opnieuw opstarten, netwerkverbindingen opnieuw ingesteld, statische ip, telefoon-mac, locatie gegevens van google wifi via uitgezet (bij sommigen schijnt dit te werken)
Niets helpt.

De laatste stap is telefoon resetten en opnieuw instellen is het advies van Samsung helpdesk.

Weet iemand de oplossing wat ik nog kan proberen,want resetten lijkt mij niet te helpen eerlijk gezegt.

Of moet ik juist in de Asus router gaan zoeken met instellingen?

[ Voor 16% gewijzigd door 330d op 22-02-2023 08:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

Een totaal van 4 draadloze toegangspunten is best veel. Zou je eens een scan kunnen doen (met bijvoorbeeld inSSIDer) als je op zo'n "overgangspunt" staat waar je telefoon niet roamed? Heb je aimesh echt nodig? Heb je met deze telefoon ook elders problemen?

Maar als er inderdaad veel mensen met hetzelfde probleem zijn (kan je linkjes toevoegen?) dan zou het natuurlijk ook een Samsung gerelateerd probleem kunnen zijn. Wellicht dat er nog updates volgen die dit probleem verhelpen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:09
ascent schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:31:
[...]

Heb je de feb patch al? Die fixte iig dingen met wifi(6)
ascent in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"

@330d heb je dit al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
lier schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:27:
Een totaal van 4 draadloze toegangspunten is best veel. Zou je eens een scan kunnen doen (met bijvoorbeeld inSSIDer) als je op zo'n "overgangspunt" staat waar je telefoon niet roamed? Heb je aimesh echt nodig? Heb je met deze telefoon ook elders problemen?

Maar als er inderdaad veel mensen met hetzelfde probleem zijn (kan je linkjes toevoegen?) dan zou het natuurlijk ook een Samsung gerelateerd probleem kunnen zijn. Wellicht dat er nog updates volgen die dit probleem verhelpen.
Ik heb op elke verdieping een node staan. In meterkast de router en de 3e node in woonkamer dichtbij tuin.
De telefoon doet het elders goed, enkel thuis wanneer er overgeachakeld moet worden dan doet ie soms raar.

Wat links met min of meer dezelfde problemen
https://eu.community.sams...ekt-constant/td-p/5935072

https://eu.community.sams...dropt-steeds/td-p/5294565

https://www.reddit.com/r/...roaming_with_asus_aimesh/

https://www.reddit.com/r/...5wh/s23_ultra_wifi_issue/
De nieuwste sw had ik gister al opgezet, probleem is er nogsteeds.
Het is meer een fix voor connecten met wifi6E als ik het goed begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:16
Ik heb zelf ook hier 2x de xt 8 icm een s23 plus. Ik ervaar geen enkele klacht. Eigenlijk door het hele huis door gewoon wifi6. Ik heb ze onderling niet via utp verbonden.

[ Voor 14% gewijzigd door mavical op 22-02-2023 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
mavical schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:02:
Ik heb zelf ook hier 2x de xt 8 icm een s23 plus. Ik ervaar geen enkele klacht. Eigenlijk door het hele huis door gewoon wifi6. Ik heb ze onderling niet via utp verbonden.
Dat is dan echt vreemd. Niks speciaals ingesteld?
Hoe heb jij je wifi ingesteld op de xt8?

Ik was net boven kom nu naar beneden springt die weer op 4G.

Mijn systeem is wel allemaal bedraad met elkaar gelinkt. Maar lijkt mij het probleem niet.

[ Voor 4% gewijzigd door 330d op 22-02-2023 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

330d schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:09:
Mijn systeem is wel allemaal bedraad met elkaar gelinkt. Maar lijkt mij het probleem niet.
Juist niet...mesh is het suboptimale alternatief.
Kan je (dan) je instellingen delen? Denk aan kanalen, bandwidth, zendvermogen, etc.?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:16
Ik heb eigenlijk alleen de standaard instellingen gebruikt. Geen bijzondere dingen gedaan. Ik heb met de s23 plus of Ultra absoluut op geen enkel moment gehad dat de verbinding weg viel en dat overgeschakeld werd naar 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 21:28
Hi, ik heb hier 3x een XT8 staan (laatste firmware), allen bekabeld. Ik heb daarnaast een S23+.

Deze combinatie werkt erg goed, stabiel en snel, overal. Ervaar dus geen enkel probleem.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
lier schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:14:
[...]

Juist niet...mesh is het suboptimale alternatief.
Kan je (dan) je instellingen delen? Denk aan kanalen, bandwidth, zendvermogen, etc.?
Heb je hier wat aan? Vrij standaard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R90HNK9b8H8yI-n1elxmtbuViZE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5fxKqUe0QewnFAFrGiczE0W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voIFnoQr8EZ5FcqnJjN78I1bucY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rt0mDY7MmyxWQ1J9cLSjXzAP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMl69Km2EIQZSmFOamtOlMMZg34=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNP1Ys18L7DetzJVK3Jj4IK6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlixGnthyk27_w1PA_ZWvZy_6Yk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNOEUySaVzvYRLAhFoAhvHqE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAuMMK_l_rCjJwte-tCp9k9qLjA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzSfXOtMFW7LOs1KUpZI4EFi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vGKNZ64FmxgByHszhLbaAHBg7U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upn6dDrC8kB0pu31hzjv2YTs.jpg?f=fotoalbum_tile
mavical schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:29:
Ik heb eigenlijk alleen de standaard instellingen gebruikt. Geen bijzondere dingen gedaan. Ik heb met de s23 plus of Ultra absoluut op geen enkel moment gehad dat de verbinding weg viel en dat overgeschakeld werd naar 4g.
Mike80 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:33:
Hi, ik heb hier 3x een XT8 staan (laatste firmware), allen bekabeld. Ik heb daarnaast een S23+.

Deze combinatie werkt erg goed, stabiel en snel, overal. Ervaar dus geen enkel probleem.

Groet
Echt vreemd. Ik heb dus ook standaard instellingen, hoe kan het nou zijn dat ik wel problemen heb. En met mijn S20 ook geen problemen. Ik heb ook de laatste fw op de XT8, zal voor de gein de S20 een dagje moeten gebruiken en kijk of die ook nu opeens ook raar doet.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:26
Roaming wordt door de client gedaan in dit geval dus de S23
En dat is per type device dus verschillend.
De 2,4Ghz band heeft het meeste bereik dus daar heb je het meeste last ervan.

Als je zoals hier last heb van een sticky client dan ontvangt die S23 gewoon teveel signaal van het acesspoint waar hij mee verbonden is om te willen overschakelen.

Kortom je hebt veel te veel overlap in het bereik van je acesspoints, vier is voor een gemiddeld huis over het algemeen te veel.

Wat je kunt proberen:
Haal de 2,4 en 5ghz banden uit elkaar door er verschillende ssid's aan te geven en zorg ervoor dat die S23 niet met die 2,4Ghz ssid kan verbinden.
2,4Ghz moet je enkel gebruiken voor devices die geen 5Ghz aankunnen en als je die niet hebt gewoon uitzetten.

Probeer eens de node op de eerste verdieping uit te zetten.

Probeer het zendvermogen van de nodes lager zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 23-02-2023 10:59 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 22:41
Hebben we het over AC68U's of AX68U's? In dat eerste geval heeft de telefoon wellicht een voorkeur voor wifi 6 t.o.v. wifi 5 (of andersom). Misschien een bepaalde instelling in de S23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ben(V) schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:57:
Roaming wordt door de client gedaan in dit geval dus de S23
En dat is per type device dus verschillend.
De 2,4Ghz band heeft het meeste bereik dus daar heb je het meeste last ervan.

Als je zoals hier last heb van een sticky client dan ontvangt die S23 gewoon teveel signaal van het acesspoint waar hij mee verbonden is om te willen overschakelen.

Kortom je hebt veel te veel overlap in het bereik van je acesspoints, vier is voor een gemiddeld huis over het algemeen te veel.

Wat je kunt proberen:
Haal de 2,4 en 5ghz banden uit elkaar door er verschillende ssid's aan te geven en zorg ervoor dat die S23 niet met die 2,4Ghz ssid kan verbinden.
2,4Ghz moet je enkel gebruiken voor devices die geen 5Ghz aankunnen en als je die niet hebt gewoon uitzetten.

Probeer eens de node op de eerste verdieping uit te zetten.

Probeer het zendvermogen van de nodes lager zetten.
Ik had eerst 2,4 en 5 als 1 ssid, door dit probleem laten scheiden maar heb alleen de 5 en 6 in mijn s23 gezet.
Masimo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:00:
Hebben we het over AC68U's of AX68U's? In dat eerste geval heeft de telefoon wellicht een voorkeur voor wifi 6 t.o.v. wifi 5 (of andersom). Misschien een bepaalde instelling in de S23?
Is idd 2 XT8 icm 2 AC68. Ik ben in woonkamer of helemaal boven, de XT8 zitten het dichtste bij. Idd zie ik vaak dat er wordt gewisseld van 5 naar 6 of andersom.
Het leek 2 dagen goed te gaan, maar net zat ik weer plots van 6 naar 5 en toen bleef die op 5 en later weer verbonden zonder internet.

Ik heb nu de 5 uit mijn S23 gehaald, kijk hoe die reageert met alleen 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Alleen wifi6 speelt het probleem zich ook voor😥

Ik ga de oude s20 bijpakken kijk of die het nog goed doet.

@mavical @Mike80 kunnen jullie de instellingen sharen van jullie ssid?
Op de phone zelf staat alles bij mij aan bij intelligent wifi, locatie share wifi staat uit, google locatie wifishare staat aan))
Pagina: 1