[bug] Profielpagina’s -> Karmaverloop: Zoomen stuk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robni7
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-09 23:07
Eigenlijk staat het al zo’n beetje in de titel. Normaliter kan men de tijdlijn van iemands karmaverloop bijsnijden door te slepen met de muis – en uitzoomen door te dubbelklikken.

Dit probeerde ik vandaag ook, maar de grafiek zit muurvast. Zowel op andere profielen als op de mijne. Ook is de tekst onscherp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_nJJPPz7vsVba5SsFSqGuSVoRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UL4GxXpqUmhvcldYyQY86UTY.png?f=fotoalbum_large

Browsers
Firefox voor Mac, v.110
Safari 12.1.2

Is dit een bug of een opzettelijke downgrade?

Nee, dit is geen levensbedreigende bug of zo, maar ik ben kampioen ergeren-aan-details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:16

DaFeliX

Tnet Devver
Nee.

We gebruiken een andere library voor 't genereren van de grafieken.

We gebruikten d3 voor de grafieken in onze reviews, maar liepen daar tegen beperkingen aan. We hebben daarom besloten om deze te vervangen door echarts (die we al gebruikten voor de prijsgrafieken). Omdat we liever niet 2 (of eigenlijk 3) libraries willen gebruiken, hebben we besloten om d3 uit te faseren en de karmagrafieken ook met echarts te renderen.

In d3 was het zoomen een standaard functionaliteit, die we nu niet hebben overgenomen met echarts omdat het daar extra werk kost. Mocht het een groot gemis zijn, kun je hier uiteraard een feature request voor indienen.

Dat echarts op een andere manier rendered zal ook wel verklaren waarom de tekst wazig lijkt (ik vermoed dat d3 de tekst in HTML renderde, en echarts dit in de canvast zelf doet), maar ik moet zeggen dat het op mijn scherm niet zo heel erg opvalt. We kunnen hier uiteraard nog wel 'ns naar kijken of dit anders kan.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

DaFeliX schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 06:21:
(ik vermoed dat d3 de tekst in HTML renderde, en echarts dit in de canvast zelf doet), maar ik moet zeggen dat het op mijn scherm niet zo heel erg opvalt. We kunnen hier uiteraard nog wel 'ns naar kijken of dit anders kan.
Die lijngrafiek was niet C3, maar Dygpraphs. Verder rendert echarts inderdaad standaard op canvas ipv svg (C3 kon alleen svg), omdat dat doorgaans wat efficiënter is. Zeker met die lijngrafiek maakt dat uit (de mijne heeft ruim 5000 datapunten), maar vziw gebruikte Dygraphs om diezelfde reden ook canvas. De taartgrafiek werd voorheen wel als svg en nu dus met canvas gerenderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robni7
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-09 23:07
Dank voor de uitleg. Begrijpelijk dat er voor efficiëntie is gekozen, maar wel jammer dat we qua functionaliteit en looks erop achteruit gaan. Bij de taartgrafiek bijv. valt tijdens de hover-animatie de anti-aliasing o.i.d. weg, dus het voelt net niet echt gelikt meer.

Groot gemis is natuurlijk een groot woord. Ik kan me voorstellen dat jullie belangrijkere zaken te doen hebben. Maar niets blijft onopgemerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:53
Ik zag dit toevallig ook en ik dacht dat dit ook een bugje was.

Daarnaast zag ik dat bij het karmaverloop het datum formaat Y-m-d wordt gebruikt. Aangezien Tweakers een Nederlandse website is, is het niet netter om dit te veranderen naar d-m-Y?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x