Van DV naar Divx. Resolutie 720x576 verkleinen?

Pagina: 1
Acties:

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Net zoals veel mensen ben ook ik aan het experimenteren met het omzetten van avi-bestanden (DV-compressie) naar divx. Het liefst natuurlijk met behoud van zoveel mogelijk details.
Mijn eerste pogingen leveren een schokkerig beeld op. Is het aan te bevelen de resolutie van 720x576 te verkleinen zodat de cpu (Athlon-600) minder wordt belast?

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Divx compresseert beter op lagere resoluties.

Lage resolutie met dezelfde bitrate ziet er over het algemeen beter uit dan hoge resolutie, en de cpu-load wordt er ook een stuk minder van.

De volledige resolutie die je nu hebt is denk ik gewoon teveel, gebruik een hogere bitrate of lagere reso.

www.nintendocasemods.com

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:41 schreef Bar_en_boos het volgende:
Is het aan te bevelen de resolutie van 720x576 te verkleinen zodat de cpu (Athlon-600) minder wordt belast?
Ja en niet alleen om je cpu minder te belasten maar ook om de beeldkwaliteit op de door jouw gekozen bitrate te verhogen. Ik neem aan dat je voor DivX kiest omdat je een kleiner bestand wil hebben. Ik zou zeggen probeer het op 512x384 (in geval van precise bicubic).

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:53
ik had altijd het probleem dat als ik DV wilde compressen naar een DivX van 320x288 o.i.d. ... ik last kreeg van interlaced lijnen..
heb jij daar geen last van?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13