Een simpel, degelijk toestenbord!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Ik zoek een simpel degelijk toetsenbord, met een draadje (USB), zoiets als dit,
uitvoering: Logitech MK270 (Qwerty US)
maar dan dus MET een draadje...

EN ZONDER DAT KUT RGB!

enige wat ik vind in PW is dus dit:
categorie: Toetsenborden

er moet toch wel wat beters en fatsoenlijkers te vinden zijn...?

Ja nu hoor ik je denken, er is toch zat keus? Nou ja, hoop merken dat ik niet ken, nou zegt dat niets want ik heb al 20 jaar een eMachines KB-0108 toetsenbord, die het meer dan perfect doet, alleen dus geen USB heeft... zat wel een verloopje bij, alleen waar dat is gebleven...

De eerste de best fatsoenlijke is eentje van Microsoft, voor 15 Euro, alleen de reviews voor de toetsen zijn niet zo best. Dus ietsje meer kwaliteit mag best. Alleen is alles dus met dat KUT rgb. Of heeft weer geen (echte) multimedia keys, wat ik best wel vaak gebruik.

Eentje die een beetje aan de eisen voldoet, is deze, ook van Microsoft uitvoering: Microsoft Ergonomic Keyboard (Qwerty US)
alleen dat is ergonomisch... Ja geen idee of ik dat prettig ga vinden en of dat gaming wel handig is...

Kortom, ik zal best iets missen, maar ik zie het ff niet meer. nooit gedacht dat het zo lastig zou zijn om een toetsenbord te vinden...

wat zijn een beetje aanraders, budget tot een 100 Euro hoe lager hoe beter!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
uitvoering: Logitech K120 (Qwerty US) zonder multimedia toetsen is prima en goedkoop.

Met multimedia toetsen:
uitvoering: HP Pavilion Bedraad toetsenbord 300 (US) (imo de beste uit dit lijstje. Te koop bij Coolblue)
uitvoering: Microsoft Wired Keyboard 600 (US) Zwart (lijkt op K120)
uitvoering: HP Desktop 320K (Qwerty EU) (gedeeltelijke media toetsen)

[ Voor 88% gewijzigd door Djarune op 21-02-2023 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb een Logitech k740, erg fijn. Niet meer te koop zi te zien, opvolger is me ook onduidelijk.

Maar dat rgb hoef je toch niet te gebruiken, c.q. kun je op zacht wit licht instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
géén media toetsen en valt dus af.
Met multimedia toetsen:
uitvoering: HP Pavilion Bedraad toetsenbord 300 (US) (imo de beste uit dit lijstje. Te koop bij Coolblue)
heeft géén echte media toetsen, en valt dus af.
deze benoeming ik ook in mijn post, de kwaliteit van de toetsen laat blijkbaar nog al te wensen over, en valt daarom dus af. Letters vervagen erg snel.
uitvoering: HP Desktop 320K (Qwerty EU) (gedeeltelijke media toetsen)
deze heeft ook géén echte media toetsen en valt dus ook af.
SVMartin schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:50:
Ik heb een Logitech k740, erg fijn. Niet meer te koop zi te zien, opvolger is me ook onduidelijk.

Maar dat rgb hoef je toch niet te gebruiken, c.q. kun je op zacht wit licht instellen?
Ik heb echt een hekel aan die kermis, en snap werkelijk niet waarom elk toetsenbord dat wat duurder is, dan gelijk die meuk moet hebben.

Als of alleen pubers van 13 een toetsenbord kopen... verschrikkelijk zeg.

En zacht wit licht handig in de avond op de dag wil ik het gewoon uit hebben, en liever dus gewoon helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunsetSundae
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 20:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunsetSundae
Hmm, zo te zien het goedkoopst bij Dell zelf (zitten niet in de Pricewatch). Geen verzendkosten daar.

https://www.dell.com/nl-n.../580-17667/pc-accessoires

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:16
Gaat het? Je filter levert 600+ toetsenborden op, daar zit niks tussen? Die kut rgb kan toch ook gewoon uit?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunsetSundae
Dat ook ja, althans, vaak wel. Misschien niet bij zo'n AliExpress HyP3RGAMUR rukding, maar de van toentertijd nog statische backlight van m'n wat oudere Corsair K90 (met multimediatoetsen én macro's 8) ) kan naast drie niveaus intensiteit ook gewoon uit.

Niet dat je dat wil. Het is verdomd handig 's avonds en overdag heb je er geen last van.

[ Voor 8% gewijzigd door SunsetSundae op 22-02-2023 01:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Cherry Stream?
Scissor switch toetsen, mediatoetsen.

https://amzn.eu/d/48qInpO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Logitech K280e Pro Zakelijk Toetsenbord , Windows/Linux/Chrome, USB Plug & Play, Morsbestendig, PC/Laptop, QWERTY US International layout - Zwart https://amzn.eu/d/a59Lv6b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Bij keuze van een toestenboard wel even kijken of het een ANSI of een ISO layout is. Ik ben zelf ANSI gewend en kan slecht wennen aan een ISO layout, dus heb ik best wat moeite gedaan om weer een ANSI layout te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
ErnstvV schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:37:
Bij keuze van een toestenboard wel even kijken of het een ANSI of een ISO layout is. Ik ben zelf ANSI gewend en kan slecht wennen aan een ISO layout, dus heb ik best wat moeite gedaan om weer een ANSI layout te vinden.
ANSI of ISO? Ik heb geen idee wat het verschil is, ik selecteer op US International. En of dat ANSI of ISO is....
Reinier schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 06:41:
Logitech K280e Pro Zakelijk Toetsenbord , Windows/Linux/Chrome, USB Plug & Play, Morsbestendig, PC/Laptop, QWERTY US International layout - Zwart https://amzn.eu/d/a59Lv6b
Heeft geen echte media toetsen, je moet de FN toets gebruiken om die functies te gebruiken en ik ken mijzelf goed genoeg om te weten dat ik daar binnen de kortste keren tabak van heb.

Die Cherry stream had ik wel gevonden, in het grijs, alleen de zwarte variant was nergens leverbaar! Fijn dat bij Amazon NL dat dus wél zo is!
sig69 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 01:47:
Gaat het? Je filter levert 600+ toetsenborden op, daar zit niks tussen? Die kut rgb kan toch ook gewoon uit?
Nee, was gisteravond lichtelijk geïrriteerd dat zoiets simpels als kijken voor een Toetsenbord zoveel gedoe oplevert. En ik heb geen idee of dat RGB uit kan, ik heb weinig zin om er achter te komen dat dat weer niet kan...
SunsetSundae schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 01:47:
Hmm, zo te zien het goedkoopst bij Dell zelf (zitten niet in de Pricewatch). Geen verzendkosten daar.

https://www.dell.com/nl-n.../580-17667/pc-accessoires
Kijk, deze is dus door de bomen in het bos over het hoofd gezien! Dank hiervoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Lednov schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:45:
[...]

ANSI of ISO? Ik heb geen idee wat het verschil is, ik selecteer op US International. En of dat ANSI of ISO is....
ANSI heeft een "platte" entertoets met de backslash daarboven. ISO heeft een hoge entertoets. Onder andere.
Heeft geen echte media toetsen, je moet de FN toets gebruiken om die functies te gebruiken en ik ken mijzelf goed genoeg om te weten dat ik daar binnen de kortste keren tabak van heb.
Klopt helemaal, sorry. Ik heb hem hier nota bene liggen. D.w.z. ik had hem na 2 seconden al aan mijn vrouw gegeven. Vooral vanwege de ISO-layout waar ik echt niet tegen kan.
Die Cherry stream had ik wel gevonden, in het grijs, alleen de zwarte variant was nergens leverbaar! Fijn dat bij Amazon NL dat dus wél zo is!
Klopt! Ik heb hem daar ook gekocht: Reinier in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 126"
Op die foto zie je ook nog een grijze Dell KB216. Die is maar €9, maar heeft ook geen dedicated mediatoetseen.

Ben nu toch over naar mechanische toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Lednov schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:45:
[...]

Hier staat wel een uitleg over de verschillen. Niet altijd komt een plaatje overeen met wat de layout werkelijk is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lednov
@Reinier en @ErnstvV dank voor de aanvullingen, het is niet iets wat voor mij relevant is. Ik heb beide, en werk met beide.

Ik denk dat ik voor de Cherry ga, precies wat ik zoek. Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Ligt eigenlijk heel erg aan je voorkeuren, want er is zoveel keuze bij toetsenborden.

Zo kun je bij heel veel toetsenborden die RGB hebben, de RGB gewoon uitzetten. De meeste toetsenborden tegenwoordig hebben nog steeds een USB kabel, dus dit hoort geen probleem te zijn.

Daarnaast zul je moeten kiezen uit membrane of mechanical. Dit zijn de soort switches die in je toetsenbord zitten, deze veranderen het gevoel dat je hebt tijdens het typen etc.

Als je dan voor een mechanisch toetsenbord gaat zullen er heel veel keuzes zijn uit honderden verschillende switches die weer hun eigen "feel" hebben.

Zelf ben ik een groot voorstander van mechanische toetsenborden, gezien deze simpelweg veel beter aanvoelen tijdens het typen, dit is echter zeer discutabel.

Ook zie ik nergens een budget, dus kan ik moeilijk iets aanraden.
Ik kan verder de diepte in gaan, maar dit ligt volledig aan jouw.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunsetSundae
KilleBladhark schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:29:
Ook zie ik nergens een budget, dus kan ik moeilijk iets aanraden.
Ik kan verder de diepte in gaan, maar dit ligt volledig aan jouw.
Uhhh, dat budget staat onderaan de OP en de keus is al gemaakt.
Pagina: 1