Ik heb een specifieke eis voor mijn gaming setup: ik wil games kunnen spelen op 2k resolutie met een steady 140fps op high/ultra kwaliteit. Momenteel twijfel ik tussen het upgraden of het nieuw kopen van mijn pc. Mijn huidige computer heeft een Asrock AB350 pro4, Ryzen 1600, GTX 1050ti en 16GB 3200MHz RAM en was oorspronkelijk gekocht voor werkdoeleinden, maar ik gebruik hem nu voornamelijk om te gamen op een 1080p monitor.
Onlangs heb ik een nieuwe monitor aangeschaft met 165Hz en 2k resolutie en sommige games stotteren al op low settings, terwijl ik ze eerst op medium kon spelen. Ik moet dus mijn systeem upgraden of een nieuwe kopen.
Mijn huidige idee is om de volgende hardware te kopen:
Dit gaat me ongeveer €1000 kosten. Hiermee denk ik minimaal 4 jaar vooruit te kunnen, voordat ik opnieuw moet upgraden. Ik heb echter ook de middelen om maximaal €2000 uit te geven, dus ik vraag me af of een duurdere upgrade noodzakelijk is.
Ik vraag jullie om advies in deze situatie. Voldoet een upgrade van mijn huidige systeem aan mijn eisen? Zijn er beperkingen waar ik tegen aan zou kunnen lopen? Zijn er andere componenten die ik beter kan kopen? En als een volledig nieuwe setup beter is, welke hardware zou ik dan moeten kiezen?
Al met al ben ik benieuwd naar jullie mening en advies.
Onlangs heb ik een nieuwe monitor aangeschaft met 165Hz en 2k resolutie en sommige games stotteren al op low settings, terwijl ik ze eerst op medium kon spelen. Ik moet dus mijn systeem upgraden of een nieuwe kopen.
Mijn huidige idee is om de volgende hardware te kopen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon RX 6900 XT Black Gaming | € 736,- | € 736,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 149,- | € 149,- |
Totaal | € 1.084,- |
Dit gaat me ongeveer €1000 kosten. Hiermee denk ik minimaal 4 jaar vooruit te kunnen, voordat ik opnieuw moet upgraden. Ik heb echter ook de middelen om maximaal €2000 uit te geven, dus ik vraag me af of een duurdere upgrade noodzakelijk is.
Ik vraag jullie om advies in deze situatie. Voldoet een upgrade van mijn huidige systeem aan mijn eisen? Zijn er beperkingen waar ik tegen aan zou kunnen lopen? Zijn er andere componenten die ik beter kan kopen? En als een volledig nieuwe setup beter is, welke hardware zou ik dan moeten kiezen?
Al met al ben ik benieuwd naar jullie mening en advies.