Dakvoorbereiding voor montage van zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidhu
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 29-06-2024
Hallo, ik heb een klus waar ik het hier graag over wil hebben. Ik ben op zoek naar het installeren van zonnepanelen op het dak en het wordt ingewikkeld.

Ik heb een dak met kanaalplaten waar isolatie overheen zit en dan een laag bitumen. Voor het monteren van rails op deze constructies zijn er weinig opties beschikbaar.

De eerste optie is om een ​​kant-en-klare oplossing te gebruiken die gebruik maakt van de stokschroef van click fit evo.
Nu is mijn dakoppervlak met een hellingshoek van 8 graden 7 meter lang en 5 meter breed en ik ben van plan om 16 panelen te plaatsen 4 in elke rij, wat betekent dat ik in totaal 8 rails nodig heb en volgens het ontwerp van de clickfit moet ik er 80 plaatsen stokschroeven (5 voor elke rail).

https://www.techniekwebsh...ing-op-schuin-dak-ja.html

De tweede optie is om houten balken te plaatsen. Dus ongeveer 6,5 meter lange hardhouten balken waarvan 5 verticaal. In dit geval denk ik eraan om elke balk met 5 bouten aan het betonnen dak te bevestigen. Ik kan zoiets als de onderstaande link gebruiken. Dus in totaal 25 ankers houden 5 houten balken op het dak. Nu kan ik mijn rails op de houten balk schroeven.

Ik ben ook van plan om deze balken weer te bedekken met bitumen. Een ding waar ik ook aan twijfel is of de houten balken over het bestaande bitumen gaan en alleen het deel verwijderen waar ik de bouten moet schroeven of de volledige isolatie en bitumen verwijderen waar ik de balken moet plaatsen en de isolatie door balken moet vervangen en bedek het met bitumen.

https://bouwshop-twente.n...anker-fh-ii-15-65-m10-nl/

Wat denken jullie dat de beste oplossing is. Alle suggesties of advies zijn allemaal welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-10 16:18
Als het even gaat zou ik het gewoon met frames + ballast doen. Dan hoef je ook niet overal door je dakbedekking heen te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:48
Hier word binnekort frame met voetjes en ballast op bitumen dak neergelegd. Dus geen vaste montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidhu
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 29-06-2024
Ik kan dit niet vanwege de neiging. Het is meer dan 5 graden dus geen ballast mogen hebben helaas. Dat zou voor mij een heel gemakkelijke installatie zijn geweest. :(