Eén pc aansluiten op tv woonkamer en beeldscherm op zolder.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-08 13:02
Beste mede-Tweakers,

Ik ben sinds afgelopen week weer de emulator wereld ingedoken en ben erachter gekomen dat ik emulators gewoon het allerliefste op de tv in de woonkamer speel. Uiteindelijk zijn de meeste consoles natuurlijk ook ontworpen met dat apparaat in gedachte.

Mijn computer is niet heel groot (gewone micro atx kast), maar om nou elke week mijn pc twee trappen op en weer af te sjouwen, aan te sluiten etc zie ik niet echt zitten. Dan ben ik straks meer tijd kwijt aan randzaken dan aan het gamen...

Is er een manier waardoor ik mijn pc gewoon lekker op zolder kan laten pruttelen terwijl ik gewoon lekker bij mijn tv kan spelen. Uiteraard ken ik Moonlight en Steam link. Dit speelt heel prima op ons internet in huis, maar voor Yuzu bijvoorbeeld krijg ik het niet werkend om mijn Joy Cons te koppelen en dan die te kunnen gebruiken via Moonlight of Steam link. Zijn er andere opties waardoor zoiets wel een werkende optie wordt?

Ik hoor graag jullie ideeën en tips om zo'n situatie werkend te krijgen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:33
Mja wat emuleer je, als het echt om oldskool consoles gaat zou je het beste een Raspberry Pi aan je tv kunnen hangen. Als het nieuwer is wat je wilt spelen ontkomt je er niet aan om een kleine pc te bouwen hiervoor vrees ik.

Ik heb zelf een mini itx kastje gemaakt op basis van een Silverstone sg13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-08 13:02
Het verschilt een beetje wat ik emuleer, maar op dit moment vooral Wii, Wii U en Switch games. Een Raspberry Pi gaat dat niet trekken nee 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wellicht kun je deze nog vinden! 8)7 :D

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)