Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05:07
Mijn vraag
Nadat ik een .jpg bestand heb geladen in het standard windows prog FOTOS, floept het bestand uit. Ook na een 2e poging. Het ging heel lang steeds goed om via dit prog te bewerken/bijsnijden. Hoe los ik dit op ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win 11 en programma FOTOS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
PC OPNIEUW OPGESTART

Beste antwoord (via Akbert-11 op 10-03-2023 20:09)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06
Akbert-11, omdat je vanaf de start van dit topic erg weinig informatie hebt geboden over de specifieke situatie, de meldingen die je kreeg (of niet kreeg) en de stappen die je hebt gezet heb je erg weinig feedback gekregen van de mede-Tweakers. Een iets uitgebreidere beschrijving van het probleem en de oplossing kan iemand anders helpen in de toekomst.

De lokatie van het bestand doet er zeker toe want een USB stick kan zelf stuk gaan, de drivers van de USB poorten kunnen dwars zitten. Een bestand dat nog op een camera of SD kaart staat kan tegen doorvoer snelheden van lezers, kabels en poorten aanlopen. Als je meerdere schijven gebruikt kan het zijn dat één hiervan aan het overlijden is. Een probleem in je Windows installatie kan ook een groot scala aan oorzaken hebben. Ik zou zo nog wel even door kunnen gaan maar dit zijn zaken die alleen jij kan invullen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
werkte vanaf stickje zonder problemen. Vanaf hdisk gaat het nog goed.... Stickje aan zijn eindje ??

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
lijkt erop dat je je eigen vraag al beantwoord hebt.

Ter controle kan je het natuurlijk ook even met een andere stick proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 14:09

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Meer een Workflow vraag. Even verplaatst

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 11:09
Stickje (bijna) vol ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
probleem bestaat nog steeds. Ook een bestand op hdisk 'floept uit' Help !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Akbert-11 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:08:
probleem bestaat nog steeds. Ook een bestand op hdisk 'floept uit' Help !
Vervelend...

Kan je stap-voor-stap beschrijven wat je doet en wat er gebeurt? "Floept uit" kan van alles zijn

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Op een .jpg bestand geklikt om het te bewerken.
Dat opende zich even in het standaard Microsoft prog."Foto's" en na 2 tellen sloot het prog. zich weer want....ik heb het via 'Apps en Onderdelen' / 'Opnieuw instellen' weer correct aan de praat gekregen. In ieder geval dank voor het meedenken. Hopelijk blijft nu weer alles goed werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 16:26

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat een enorm wazig topic. Nu is het dus opgelost of wat bedoel je?

Volgende keer als je een hulpvraag hebt even iets meer de tijd nemen om uit te leggen wat je nu bedoeld en wat je gedaan hebt. Om dit geval als voorbeeld te nemen: waar komt je foto vandaan? (camera, internet etc.), gebeurt het ook op een andere PC, gebeurt het ook met een ander programma bijv. noem maar op.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Lijkt mij duidelijk opgelost!
Volgens mijn bescheiden mening valt er weinig verder aan uit te leggen. Wat doet het er toe waar het bestand vandaan komt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06
Akbert-11, omdat je vanaf de start van dit topic erg weinig informatie hebt geboden over de specifieke situatie, de meldingen die je kreeg (of niet kreeg) en de stappen die je hebt gezet heb je erg weinig feedback gekregen van de mede-Tweakers. Een iets uitgebreidere beschrijving van het probleem en de oplossing kan iemand anders helpen in de toekomst.

De lokatie van het bestand doet er zeker toe want een USB stick kan zelf stuk gaan, de drivers van de USB poorten kunnen dwars zitten. Een bestand dat nog op een camera of SD kaart staat kan tegen doorvoer snelheden van lezers, kabels en poorten aanlopen. Als je meerdere schijven gebruikt kan het zijn dat één hiervan aan het overlijden is. Een probleem in je Windows installatie kan ook een groot scala aan oorzaken hebben. Ik zou zo nog wel even door kunnen gaan maar dit zijn zaken die alleen jij kan invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Probleem opgelost, zowel met bestanden van hdsk als stick. Zal in vervolg specifieker zijn. Bedankt voor alle goede adviezen!
Pagina: 1