Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:49
Hoi.

Hier een Pavilion met hetzelfde issue.
Hier lijkt het BIOS corrupt, want ik kan bijv. geen wijzigingen maken aan het opstarten, en ook secure boot kan ik niet uitschakelen (kan nu niet booten vanaf USB stick).

Als ik de SSD eruit haal is het BIOS helemaal basic en kan ik niets wijzigen, het lijkt er dus op dat een deel van het BIOS op de SSD draait (wat ik persoonlijk belachelijk vindt).

BIOS Upgraden kan ook niet vanwege signature errors.

Enig idee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Een ander topic pakken dat toevallig over hetzelfde type hardware gaat is niet de bedoeling. Afgesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Tja, zonder info om wat voor PC/Laptop hardware het nu gaat kunnen we nu ook niet verder natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:50

nelizmastr

Goed wies kapot

The_Doman schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:36:
Tja, zonder info om wat voor PC/Laptop hardware het nu gaat kunnen we nu ook niet verder natuurlijk?
Daar mag je @br00ky voor aankijken ;)

Nu moet @boss-20 even een compleet nieuwe topic start schrijven, dan kunnen we daarna weer verder :)

I reject your reality and substitute my own

• boss-20
Het gaat om een HP pavilion 15-cs3718nd van net 3 jaar oud misschien.
Maar de vriend waar de laptop van is heeft hem weer meegenomen en de laptop gaat waarschijnlijk voor onderdelen op MP. Zonde, maar ja het is niet anders.

[ Voor 59% gewijzigd door boss-20 op 23-02-2023 09:29 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

BIOS op losse storage? Dat betwijfel ik. Compaq Prolinea/Deskpro's hadden dat halverwege jaren 90 een tijdje, maar gelukkig zijn ze daar gauw van afgestapt.

Maar met een signed bootloader, (bijvoorbeeld een USB stick met Windows 10 / 11) moet je gewoon kunnen booten via F9 toch?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• boss-20
PD2JK schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:33:
BIOS op losse storage? Dat betwijfel ik. Compaq Prolinea/Deskpro's hadden dat halverwege jaren 90 een tijdje, maar gelukkig zijn ze daar gauw van afgestapt.

Maar met een signed bootloader, (bijvoorbeeld een USB stick met Windows 10 / 11) moet je gewoon kunnen booten via F9 toch?
Het BIOS zegt in alle gevallen dat de signature invalid is. Ik heb dit geprobeerd met o.a. de officiële methode die HP aanbeveelt (stick met de tools) en heb ook geprobeerd een vorige versie terug te zetten. In alle gevallen dezelfde foutmelding.

Booten vanaf een ander medium ging niet. Ik heb toen uiteindelijk een Windows-To-Go (Rufus) op het SSD gezet, en deze ziet hij wel maar blijft ook hier in een bootloop hangen.

ps. Dat het BIOS iets op storage van het Intel Optane SSD heeft lijkt mij zeer waarschijnlijk, daar de GUI van de BIOS enorm basic is wanneer het SSD eruit is. Met SSD erin kan je ook meer en je ziet ook een nette HP GUI...

[ Voor 12% gewijzigd door boss-20 op 23-02-2023 09:36 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En met de Media Creation Tool van Microsoft zelf?
Windows 10
Windows 11

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• boss-20
PD2JK schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:00:
En met de Media Creation Tool van Microsoft zelf?
Windows 10
Windows 11
Had ik eerder al geprobeerd maar wil hier niet van opstarten. Je kan niet vanaf USB booten, alleen SSD, dus dan kan je er nog niet zoveel mee.
Maar zoals ik al aangaf, ik heb de laptop hier nu niet meer. Kan (en eerlijk gezegd wil) ik er niet veel meer aan doen.
Pagina: 1