Gekke tekens in Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene1989
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 30-03-2023
Wij gebruiken via Onedrive een gedeeld online Excelbestand die we dan tegelijk kunnen bewerken.
Alleen veranderd de tekst soms in gekke tekens. Wanneer ik op 1 van de cellen klik staan bovenin de balk wel de juiste tekst. Hoe kan dit weer worden aangepast? Tot nu toe helpt het alleen op de PC opnieuw op te starten. (dit moet soms meerdere keren per dag |:( )

Zie ook bijgevoegde afbeelding.

hoor graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46YtFJdcGA4BPU7RuBNGNOus5c4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kqCydGdvIOLyIhw3RFp3yrl8.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:02

dragonhaertt

@_'.'

Als in de cel wel de juiste data staat, dan lijkt het me dat alleen de weergave (opmaak) verkeerd is?

Heb je al geprobeerd:
de cel opmaken als 'text'
De opmaak verwijderen

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
Gezien de tekens uit je screenshot lijkt dit op een encoding probleem mbt unicode. Waarbij de hele wereld eigenlijk UTF-8 ziet als de standaard Unicode charset is dit binnen het Windows platform UTF-16. Bij Outlook heb ik in het verleden ook veel problemen gehad met data die UTF-8 was maar om onduidelijke redenen als UTF-16 werd weergegeven (met onleesbare tekst als gevolg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 18:07
Als je ditzelfde bestand opent in de Excel desktop app dan zijn bij ons in elk geval de tekens weer normaal.
Alleen online is de weergave bij ons ook vreemd.

Ik heb nog niet gezocht naar een oplossing.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices