Probleem met beeldkwaliteit tijdens streamen van Netflix

Pagina: 1
Acties:
  • 707 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fire lord ozai
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12-10-2024
Hallo iedereen.
Ik heb onlangs een nieuwe pc laten samenstellen.
Ik heb in de eerste paar dagen geen klachten ondervonden tot ik netflix wou kijken.
De beeldkwaliteit was super slecht en wanneer ik op mijn monitor naar de instellingen keek was de display refresh rate van 144 naar 48 gedropt. Tijdens het gamen heb ik hier geen last van en aan mijn instellingen van Netflix licht het ook niet want ik heb alles eens gecontroleerd. Dus ik heb geen idee waar het probleem licht, zou het een verkeerde instelling kunnen zijn bij AMD?
Alvast bedankt om mij te helpen groetjes Mathieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:25
Netflix beeldkwaliteit is ook afhankelijk van je abonnementsvorm en internet snelheid. Dus hoeft niet aan je pc te liggen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fire lord ozai
Ik was nog vergeten te zeggen dat ik bij het kijken van YouTube geen probleem heb en ik daar gewoon video's kan bekijken op 1080p en ik heb een internetkabel dus aan mijn internet ligt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fire lord ozai
Ik heb een standaard abonnement dus normaal zou dit geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:52

FeaR

In GoT we trust

Ik mis informatie in dit topic. Beginnende met welke monitor we het over hebben. Televisies, projectors & mediaspelers is namelijk niet voor monitoren dus mogelijk moet dit topic verhuisd worden (ik acht de kans aanzienlijk dat het hier niet over een TV gaat in verband met de 144 Hz). Enfin, monitor en instellingen benoemen. Als de hardware toch genoemd wordt benoem dan alles, dat zegt meer dan een loze "bij AMD". AMD CPU met integrated graphics? AMD GPU?

Verder worden er veelal aannames gedaan. Dat je internet hebt via een kabel wil niet per definitie zeggen dat het probleem daar niet kan liggen. Idem met de getrokken conclusie dat slechte beeldkwaliteit samenhangt met refresh rate. Games en multimedia zijn niet te vergelijken. Hier mist wederom informatie: wat versta je onder "slecht"? Doffe kleuren? Niet vloeiend lopende content. Etc.

Is de monitor ook nieuw of was deze er al langer? Als er met de oude PC geen problemen waren, met de nieuwe wel op dezelfde monitor (en settings) dan zou ik het probleem zoeken in wat er nieuw is: de PC.

Ter verduidelijking:
Topic of TS graag aanvullen met deze informatie. Zonder deze informatie zal het topic gesloten worden.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 21-02-2023 21:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:06
Video werd in oude tijden in 24 fps opgenomen.
Verdubbel je dat met 2 dan kom je uit op 48 fps.
Als je een adaptieve refresh rate hebt dan is dat in orde.

Meest logische optie is dat je instellingen in netflix zelf op lage kwaliteit staan ingesteld ipv hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:52

FeaR

In GoT we trust

@fire lord ozai is online geweest maar heeft het topic niet aangevuld. Zoals aangegeven levert dit topic meer vragen dan antwoorden op en gaat het op slot. Voor een volgende topic graag de genoemde punten meenemen (en het topic in de juiste categorie plaatsen, zoals gezegd neig ik dat het hier niet om een TV gaat).

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 22-02-2023 17:56 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.