mailtjes vanaf Gmail verplaatst naar @home, Gmail nog VOL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik gebruik in Outlook zowel Gmail als Home.
Regelmatig verplaats ik via Outlook mijn Gmail mailjes naar de aangemaakte mapjes onder Home.
Online heb ik mijn Gmail dan zo goed als weer leeg.
Tocht zegt hij dat de box vol is en als ik dan verder online kijk zie ik inderdaad dat al de verplaatste mailtjes enigszins de ruimte opslokken van Gmail.

Hoe kan dit, ik heb ze toch verplaatst naar Home, of is dat alleen als ik ze via de mail zou verzenden naar @home?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:16

SambalBij

We're all MAD here

Weet niet hoe Gmail dat ziet? Heb je ze verplaatst, of heeft Outlook ze (feitelijk) gekopieerd en daarna verwijderd uit Gmail? (En staan ze dan in Gmail wellicht nog ruimte in te nemen in de prullenbak?)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Gebruik je POP3 of IMAP om de mail naar je client te halen? POP3 download en is dan weg van de server (is dat bij gmail ook zo?) en IMAP zorgt voor synchronisatie en blijft dan ook op de server staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
Montaner schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:26:
Gebruik je POP3 of IMAP om de mail naar je client te halen? POP3 download en is dan weg van de server (is dat bij gmail ook zo?) en IMAP zorgt voor synchronisatie en blijft dan ook op de server staan.
als IMAP zag ik net.
Binnenhalen is leuk, maar als dan je pc kadoek gaat ben je alles kwijt denk ik nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 17:51
Even een dubbel check want Gmail vol betekend dat je 15GB in gebruik hebt - ik zou eens sorteren op mails met attachments want iets er gebruikt veel ruimte. 15GB krijg je met alleen mails 'niet' vol.

[ Voor 3% gewijzigd door ZiSE op 21-02-2023 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 19:06
Peter Honda schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:54:
[...]

als IMAP zag ik net.
Binnenhalen is leuk, maar als dan je pc kadoek gaat ben je alles kwijt denk ik nu
POP3 moet je zien als een brief ontvangen in je brievenbus. Zodra je die eruit haalt zit die niet meer in je brievenbus. Als dan je huis afbrand, ben je die brief kwijt. Met IMAP heb je een brief in je brievenbus, maar die brief is een kopie van het origineel dat ligt bij PostNL. Jij haalt die brief uit je brievenbus, je huis brandt af, maar die brief heb je nog (bij PostNL).

POP3 is iets dat ik tegenwoordig nergens meer gebruikt zie worden, dus zou daar ook absoluut niet mee beginnen.

Misschien is het handig om te begrijpen wat je precies probeert te doen. Waarom wil je die mails weghalen uit gmail en niet daar gewoon lekker laten staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Heb je geen back-up met Google Photo's ofzo? 15GB aan mail is wel heel veel mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

sjtienuh schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:05:
Heb je geen back-up met Google Photo's ofzo? 15GB aan mail is wel heel veel mail.
Ja, moet haast wel. Of Google Drive. Dat zit allemaal op die 15gb. Ik had zelf na een goede x jaar (sinds start gmail, weet jaar even niet meer), wel ongeveer 4gb aan mail met attachments verzameld.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je bij Gmail via imap mails uit de inbox haalt staan ze wel nog onder 'alle mails'.
Pop3 vermoed ik hetzelfde.

Zelfde effect als via webmail op 'archiveren' klikken

Als je wilt opruimen zou ik dat via de webmail doen

[ Voor 14% gewijzigd door defusion op 21-02-2023 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 19:06
defusion schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:08:
Als je bij Gmail via imap mails uit de inbox haalt staan ze wel nog onder 'alle mails'.
Dat komt doordat Gmail geen "mappen" heeft. Alle mails staan altijd onder "All mails". Met "labels" kan je een mappenstructuur nabootsen. Een mail in de "Inbox" heeft dan dus puur het label "Inbox" maar staat enkel en alleen binnen die grote hoop "All mails".
Pop3 vermoed ik hetzelfde.
Neen. Met de standaard POP3 instellingen wordt de mail van de server verwijderd na het ophalen (dit is optioneel uit te zetten). Of Google moet dit gewijzigd hebben sinds de laatste keer dat ik POP3 heb gebruikt (lees: heel lang geleden).
Zelfde effect als via webmail op 'archiveren' klikken
Ook dat is niks meer dan een label op een mail plakken, en het Inbox label weghalen.
Als je wilt opruimen zou ik dat via de webmail doen
Dit. Binnen mail clients verwijderen betekent vaak enkel het label weghalen, echter staat de mail dan nog in Gmail onder "All mails".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
Gmail verbergt volgens mij ook heel veel.
Op de pc heb ik o.a. Gmail die ik via Outlook gebruik, alles keurig opgeschoond lijkt het tenminste.
Als ik op mijn mobiel ga zoeken in Gmail op bv GRATIS....dan krijg ik allerlei reclame mailtjes waar dat woord in voorkomt. Soort onschuldige spam dus. Zo krijg ik mijn box ook wel vol.
Maar rare is dat ik bij zoeken op de laptop dat niet zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoals al gezegd: Google heeft geen mappen, maar tags. In Outlook een mail 'verwijderen' verwijdert alleen de tag 'laat zien in de inbox'. De 'verwijderde' of verplaatste mail blijft standaard in je mailaccount, onder 'alle mail'. Wil je echt verwijderen, doe het via webmail.

En Outlook toont alleen mails met bv. tag 'laat zien in inbox'.
Peter Honda schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:03:
dan krijg ik allerlei reclame mailtjes waar dat woord in voorkomt. Soort onschuldige spam dus. Zo krijg ik mijn box ook wel vol.
Neuh, of je moet wel heel erg veel spam door het spamfilter krijgen. Spammails zijn meestal niet zo groot. Die mails van oma met 50MB aan foto's gaat harder. (Edit: voorbeeld, ik zit niet in je mailbox mee te kijken :P )

[ Voor 50% gewijzigd door F_J_K op 22-02-2023 11:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1