Op onze nieuw te realiseren uitbouw, wil ik graag nog 6 extra panelen plaatsen. We hebben al 2 systemen 20 x SPR 360wp op schuin dak SMA tripower 6.0 en een x 13x SPR 400wp op platdak van de garage SMA tripower 4.0).
Maar een dak zonder panelen is geen dak, zeker omdat hij pal op het zuiden ligt. Het is echter zo dat het huis van de buurman wel voor wat schaduw zorgt in de zomer niet maar in de donkerdere maanden).
Als ik uitga van 6 sunpower panelen van 420 wp, kom ik via de sunny design op een sunnyboy 2.0. Maar dan krijgen we dus ook nog een omvormer in huis erbij. Zou, zeker omdat het een plat dak betreft, waarbij de panelen een voor een vrij komen van de schaduw , een mircoomvormer als enphase niet een beter idee zijn?
Rood is de plaats van de uitbouw. Deze is 6,5 meter lang en 3,2 meter breed
(
Maar een dak zonder panelen is geen dak, zeker omdat hij pal op het zuiden ligt. Het is echter zo dat het huis van de buurman wel voor wat schaduw zorgt in de zomer niet maar in de donkerdere maanden).
Als ik uitga van 6 sunpower panelen van 420 wp, kom ik via de sunny design op een sunnyboy 2.0. Maar dan krijgen we dus ook nog een omvormer in huis erbij. Zou, zeker omdat het een plat dak betreft, waarbij de panelen een voor een vrij komen van de schaduw , een mircoomvormer als enphase niet een beter idee zijn?
Rood is de plaats van de uitbouw. Deze is 6,5 meter lang en 3,2 meter breed
(
[ Voor 3% gewijzigd door timpel_800 op 21-02-2023 09:54 ]
Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. 20.000Wp zonnepanelen. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal
:strip_exif()/f/image/BZT1fA5LUceD7gnSL8LnpEH0.jpg?f=fotoalbum_large)