Werkt een SSD WDS400T2B0A in een HP Pailon Dv6 ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDGUUZ
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-02-2023
Hallo,

Ik heb een oude HP Pavillon Dv6 laptop die nog draait op WIN7 SP1 64 bit.

Oorspronkelijk had deze een 500GB 2,5" 7 mm dikke HDD.

In de loop der jaren heb ik tweemaal een upgrade uitgevoerd : naar 1TB en vervolgens naar een 2 TB WD Blue HDD.

Idealiter zou ik upgraden naar een 4TB HDD, maar gewone HDD's zijn niet verkrijgbaar in 7 mm dikte en passen dus niet in de Hard Disk Bay. van deze laptop.

Ik heb gezien dat WD een SSD 4T 2,5" 7mm op de markt brengt (model WDS400T2B0A) die wel in de HP Pavilon Dv6 HDD bay past.

https://documents.western...blue-3d-nand-sata-ssd.pdf

Denk jullie dat deze WD 2.5"4TB 7 mm SSD zou kunnen werken in deze oude HP lPavilon Dv6 Laptop.]?

BTW
( Ik heb een nieuwe HP ENVY laptop) , maar deze HP Pavilion doet het nog steeds prima).

Natuurlijk zou ik veel data ( 1TB) kunnen swappen naar een aparte USB SSD,om ruimte te creëren maar ik heb liever alles op 1 plek.

Ik kijk uit naar jullie advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:38
Het korte antwoord:
De kans is nagenoeg nihil dat het niet ondersteund wordt. Sata is sata, tenzij je terug gaat naar VIA-chipsets van meer dan 15 jaar geleden.

Langere antwoord:
Er zijn tig DV6-modellen. Zelfs verschillende cpu-generaties. Sommige modellen hebben 2 plekken voor hdd/ssd’s.

Waarom € 300 uitgeven voor een ssd met een oude standaard in een laptop van 10 jaar oud? Je kunt hem niet over zetten in nieuwe laptop, tenzij je je laptop er op uitzoekt en dan nog zijn die zeldzaam.

Een 2 TB hdd is € 60.

Bovendien zou het best kunnen dat een hogere hdd dan 7 mm in je laptop kan. Dan kun je dus 4 TB hdd er in stoppen.
Maar dat weten we pas als we het specifieke type laptop kennen.