tv-out zwart/wit maar anders.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik heb een oude videokaart gevonden met tv-out (voodoo rush geloof ik) verbonden met svideo kabel naar tv. als ik nu de tv aanzet is het beeld gewoon kleur. maar als ik een keer zap naar een andere zender is het gelijk zwart/wit, de tv moet dan minstens 5 minuten uit, als hij dan weer aangaat (rechtstreeks op av1) is het weer kleur.

ik denk dat mijn tv niet door heeft dat het hier een svideo signaal is maar hoe kan je dat veranderen. ik gebruik nu gewoon de echte svideo aansluiting op tv (dus rond stekkertje)
ik heb het op 2 dezelfde tv's getest (philips matchline oud model maar met pip e.d.) de tv kan gewoon svideo aan. er zijn verder geen opties in het menu oid.

svideo tv out van radeon aiw, en asus tnt2 werken gewoon wel goed in kleur.

zolang je niet zapt blijft het gewoon kleur. kan ik de tv via scart misschien een signaal geven dat het video signaal een svideo signaal is ? als dat het probleem is.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Ik heb hier ook een rush met tv-out die wil helemaal niet in kleur op de tv niet met de s-vhs aansluiting en ook niet met de composite-aansluiting (tulp) :'(

die van hen is mooi....

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Hmm... misschien ergens een optie over het hoofd gezien en de kaart op NTSC ingesteld in plaats van PAL?

All that you know, is at an end

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer eens het video kanaal waarop je het svideo signaal bekijkt eens op Y/C te zetten. Op mijn Sony tv kan ik dat b.v. per (scart) aansluiting bepalen.