Ik wil een underseat subwoofer installeren in mijn auto. Deze komt op de bestaande autoradio. Moet ik nog rekening houden met het RMS vermogen en de impedantie ban de sub? Ik ben er niet zeker van omdat de subwoofer een ingebouwde versterker heeft.
Vraag
Alle reacties
Wat heeft dit met computerhardware te maken
? Schopje naar Audio.
Nogal, een sub trekt veel meer power bij lage frequenties. Zo'n soort sub kun je het beste met een ingebouwde versterker kopen (bijv. van Pioneer).
Direct de sub op jouw radio is vaak geen succes, als de radio al kán filteren (lpf) dan zal het vermogen laag zijn (bijv. 20 watt, 20x5speakers is wel ongeveer het max wat de zekering van je radio kan leveren).
Direct de sub op jouw radio is vaak geen succes, als de radio al kán filteren (lpf) dan zal het vermogen laag zijn (bijv. 20 watt, 20x5speakers is wel ongeveer het max wat de zekering van je radio kan leveren).
Nee op het moment dat de subwoofer zelf over een versterker beschikt (dat noemen ze een actieve subwoofer) is het niet relevant om bezig te zijn met het rms vermogen en de impedantie van de subwoofer daar is de bijbehorende versterker namelijk al op afgestemd. Dat is alleen relevant wanneer je een passieve subwoofer hebt (een subwoofer zonder eigen versterker).Lucbremer schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:52:
Ik wil een underseat subwoofer installeren in mijn auto. Deze komt op de bestaande autoradio. Moet ik nog rekening houden met het RMS vermogen en de impedantie ban de sub? Ik ben er niet zeker van omdat de subwoofer een ingebouwde versterker heeft.
Oftewel het enige wat je moet fixen is een tulp kabel van de ingang van de subwoofer naar de preouts van je radio, je plus vanuit de accu en min (naar je frame of achterbank) en remotesignal vanaf je autoradio.
[ Voor 3% gewijzigd door Arcenon op 21-02-2023 14:48 ]
M3 '21
De template die naar voren komt bij het openen van een topic is er niet voor niets. Door deze volledig te verwijderen en daarmee te negeren mist de eigen inzet die we op Tweakers wel verwachten. Vragen over vermogen en weerstand bij een actieve subwoofer zijn tevens basic/geen discussie en gemakkelijk te Googlen.
Mijn vraag
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 21-02-2023 15:24 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.