Toon posts:

Circulatiepomp past niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen, hopelijk kan iemand mij snel helpen. Ben al 2 uur aan het kloten om de pomp vast te krijgen maar het lijkt op mission impossible. Zou zo graag nog m'n cv weer bij willen vullen en slapen.

De rubberen ringen die ik met de pomp kreeg hebben dezelfde formaat als de oude, echter krijg ik niet eens 1 van de 2 ringen passend. Hoe krijgt men een pomp er in met niet 1,maar 2 van die krengen?

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen. De oude pomp gaat er niet meer in kunnen en de aanvoer was niet volledig te sluiten, dus m'n hele cv installatie is leeg momenteel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-99_DfgMPvd4XJ8BdQETkMv5RZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loGF0AXhkefuCmWcRiFzpX9H.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Señor Sjon op 21-02-2023 09:34)

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:31
Laatst toevallig ook gedaan, was wel een heel gepruts. Als het echt niet lijkt te passen kan je ook zo'n valk van de verdelen een beetje losmaken van de muur? Bij mij zat dat met sleufgaten.

Ik heb eerst de bovenste moer met ring vastgemaakt, door die goed aan te draaien kwam er meer ruimte voor de onderste ring

[ Voor 25% gewijzigd door Woudtwe op 20-02-2023 21:06 ]

Alle reacties

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-01 15:06
Foto pomp? en wellicht duidelijkere foto's van beide aansluitingen.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • Beste antwoord

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:31
Laatst toevallig ook gedaan, was wel een heel gepruts. Als het echt niet lijkt te passen kan je ook zo'n valk van de verdelen een beetje losmaken van de muur? Bij mij zat dat met sleufgaten.

Ik heb eerst de bovenste moer met ring vastgemaakt, door die goed aan te draaien kwam er meer ruimte voor de onderste ring

[ Voor 25% gewijzigd door Woudtwe op 20-02-2023 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
maartentmm schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:03:
Foto pomp? en wellicht duidelijkere foto's van beide aansluitingen.
De pomp heb ik er van af gehaald om er makkelijker bij te kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWWUmFEDu2YLEn7wzX5P8RnChPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryX6g1oAee7LvmkfEKl83NLV.jpg?f=fotoalbum_large

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:34

BCC

Die bout links lossen zodat je wat meer wiggle room hebt? Waar zit het bovenste aan vast?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Woudtwe schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:05:

Je bent een held! 2 uur gepruts in 5 minuten opgelost. 4 minuten de verdeler losser maken en 1 minuut de rubbertjes er tussenzetten. Het antwoord heeft gewoon 2 uur naar mij staan staren.

Wel weer een ervaring rijker als leek rondom klussen.

Verwijderd

Topicstarter
Woudtwe schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:05:

Wat een ellende, cv weer gevuld, is die lek bij de koppeling onder. Zou het kunnen dat die nu te los zit omdat de verdelers meer uit elkaar gebleven zijn?

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:50
Heb je wel eerst de ringen met rubbertjes goed aangedraaid, en toen weer vast aan de muur? Anders werkt het elkaar tegen. Tevens met rubber moet je het wel goed aandraaien, maar zeker niet te lomp.

Er zit niet zoveel op dan nog een keer uit elkaar halen en kijken of het rubber beschadigd is. Maar je wordt er al handig in ;).

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

Topicstarter
storeman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:08:
Heb je wel eerst de ringen met rubbertjes goed aangedraaid, en toen weer vast aan de muur? Anders werkt het elkaar tegen. Tevens met rubber moet je het wel goed aandraaien, maar zeker niet te lomp.

Er zit niet zoveel op dan nog een keer uit elkaar halen en kijken of het rubber beschadigd is. Maar je wordt er al handig in ;).
Hoe bedoel je eerst de rubber aangedraaid? Dus eerst de pomp vastmaken, dan de verdeler?

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01 18:36
Ja, als je de verdeler eerst vast maakt en dan de pomp dan kan het niet meer samentrekken.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:50
@Verwijderd Ja, eerst de pomp aan de twee verdeelbalken, en daarna pas de bout die de verdeler aan de muur bevestigd.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
*snip*

[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 21-02-2023 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik niet voor niets biologie gestudeerd en geen opleiding tot vakman. Nou was dit wel een klap op m'n kop momentje, zo aan het einde van de dag en best wat vermoeidheid na weken elke avond door te klussen.

Maar inderdaad, met deze huizenmarkt ben ik blij dat ik eindelijk een leuke koopwoning heb als starter.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 21-02-2023 09:33 ]

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-01 18:16
Flauw en niet nodig. Met wat hulp is het uiteindelijk prima gelukt. Als wij een keer wat willen weten over hypotone en hypertone oplossingen dan kan @Verwijderd ons weer wat leren.

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 21-02-2023 09:33 ]

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-01 13:35
@Verwijderd zelfs ik als assistent loodgieter wist deze truc dit niet. dus maak je niet druk. ( ook ik leer van jouw vraag)
terwijl ik echt veel weet van vloerverwarmingsystemen slakkenhuis meander systeem open en gesloten verdeler.
maar hoe je een pomp ertussen frutselt. is niet echt mijn dagelijks job. misschien 1 keer per jaar ofzo.
Pagina: 1