Heeft iptv kijken een slechte invloed op online fifa gamen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-03 02:12
Goedenavond

Ik ben een fanatieke fifa speler, en heb sindskort een een iptv aangeschaft. Nu heb ik het gevoel dat op het moment de iptv aan staat en ik online een fifa spel speel, de gameplay/connectie niet lekker loopt. Is dat logisch of maak ik mezelf dat wijs? Ik weet bijna zeker dat het wel zo is want op het moment ik de iptv uitzet loopt alles vloeiender. Het enige wat mij zegt dat het onzin is, is dat ik niet kan geloven dat er met een download snelheid van 360 mb zoiets kan gebeuren? Wat heeft het dan nut om een hoog internet abonnement te nemen als het internet 3 apparaten niet aankan? (iptv, Xbox series x, en mijn mobiele telefoon)Heb zelf een ziggo abonnement met een connectbox als modem.

Wat zeggen jullie?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:04
Wat loopt er dan niet lekker, en over welke verbinding gaat het?

Complete disconnects, of tijdelijke drop-outs.
Welke apparaten hangen er allemaal in het netwerk, en hoe zijn deze aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
@jadjong @Ruben279

Ik heb een verbinding met kabel. Ik heb 3 devices waar ik internet gebruik, mijn mobiel, Xbox, en iptv.

Niet zo zeer disconnects, maar voornamelijk trage gameplay, oa button delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:54
Ik vermoed dat je een switch in je netwerk hebt die niet aan IGMP snooping doet. Dit kan je interne netwerk compleet om zeep helpen.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:04
En bedoel je met IPTV de unit die je krijgt van je provider? Dat zou in jouw geval dan een Ziggo Mediabox moeten zijn.

Providers zetten vaak QoS (Quality of Service) in om voor apparaten die een continue internetverbinding nodig hebben (zoals IPTV, maar ook telefonie via VOIP) eigenlijk "voorrang" te geven ten opzichte van het andere verkeer.

Als je dan IPTV gaat kijken krijgt die de voorkeur boven het verkeer van je game en staat die dus altijd "achteraan" in de rij.

Zijn de apparaten rechtstreeks verbonden met de Connectbox? Of zit hier een switch tussen. Voor IPTV is het wel belangrijk een switch te hebben die IGMP snooping ondersteunt.
Om dat uit te sluiten kan je ook bij de Action even een TP-link switchje halen voor EUR 10.

Ja dat gaat dus niet meer door, want de uitvoering: TP-Link LS1005G is zo te zien helaas niet meer leverbaar bij de Action.

Is nog wel te vinden via Google maar pagina van de Action geeft een 404 -> https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/

[ Voor 18% gewijzigd door Ruben279 op 20-02-2023 21:42 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
@Ruben279 @Wasp

Heb alles rechtstreeks op de connectbox aangesloten. De Iptv is zeker niet van ziggo, het is een kastje met alle zender van de hele wereld, wat gebruik moet maken van het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
Maar zit er nog ergens anders op je netwerk een switch? Ook al zit die niet rechtstreeks tussen het modem en het IPTV kastje?

Zo ja: Haal die eens van de stroom af. Ben benieuwd of je dan gelijk verschil merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
Wasp schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:50:
Maar zit er nog ergens anders op je netwerk een switch? Ook al zit die niet rechtstreeks tussen het modem en het IPTV kastje?

Zo ja: Haal die eens van de stroom af. Ben benieuwd of je dan gelijk verschil merkt.
Ik heb geen switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
Hmmm...

Wat als je 2 speedtests doet vanaf je mobiel, zowel met als zonder het IPTV kastje ingeschakeld? Zie je dan een significant verschil in snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-09 17:04
Milado schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:49:
@Ruben279 @Wasp

...het is een kastje met alle zender van de hele wereld, wat gebruik moet maken van het internet
Werkt dit kastje via P2P?
Want dan heb je kans dat dit kastje je upload dicht trekt.
Pagina: 1