Gemapte en toegankelijke netwerkdrives niet in Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Hallo,

Ik heb op mijn Windows 10 2 gemapte netwerkdrives (nas) waar ik gewoon alles op kan doen, geen probleem. Nou klikte ik op Netwerk ipv Deze pc en nou viel mij op dat die drives daar niet meer bij staan.

Kan er gewoon alles op doen via Deze Pc maar verbaas me dat ze niet in Netwerk zichtbaar zijn.

Ik kan nu dus ook niet bij de shares zelf komen in Netwerk om een mapping terug te zetten bij per ongeluk verwijderen.
Kan wel gewoon bij de webinterface komen om in te loggen voor instellingen.

Wat zie ik nou over het hoofd? Want ik kon vroeger wel alles zien en heb al jaren geen instellingen veranderd :|

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Onder "Network" (of het Nederlands equivalent) vind je volgens mij alleen de apparatuur waar je tegen kan praten. Zal dus wel een netwerk (discovery) protocol zijn.

Onder This pc (of het Nederlands equivalent) vind je (wel) netwerk mappings. Zoals ik het lees zit je nu op de verkeerde plek te kijken...klopt dat!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Sorry voor de late reactie.

Ik bedoel dus dat ik het raar vind dat het systeem die mapping kan aanmaken als de hostdrive niet gezien wordt.

Voorbeeld:
\\nas1\map1\*.*
Hij kan wel de mapping maken naar map1, maar de hoofdmap nas1 is niet zichtbaar. Vervolgens zou ik die mapping kunnen verwijderen, maar niet opnieuw aanmaken omdat de host (\\nas1) niet zichtbaar is en dus alles in die tak daarom niet zichtbaar is.

Help ik ben 'm kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:47
MaXXeR schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:09:
Sorry voor de late reactie.

Ik bedoel dus dat ik het raar vind dat het systeem die mapping kan aanmaken als de hostdrive niet gezien wordt.

Voorbeeld:
\\nas1\map1\*.*
Hij kan wel de mapping maken naar map1, maar de hoofdmap nas1 is niet zichtbaar. Vervolgens zou ik die mapping kunnen verwijderen, maar niet opnieuw aanmaken omdat de host (\\nas1) niet zichtbaar is en dus alles in die tak daarom niet zichtbaar is.

Help ik ben 'm kwijt 8)7
Ik begrijp je probleem niet helemaal.
nas1 is geen map maar een host. Op die host staan mappen gedeeld.
Je voert gewoon een UNC path in om een drive te koppelen en klaar ben je.
Je maakt een probleem van niks.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Er is idd niets aan de hand. Onder Netwerk krijg je alleen machines te zien die zich tonen middels een discovery protocol. Als op andere apparaten dit niet is ingeschakeld krijg je ze daar niet op te zien.
Een UNC pad kan altijd benaderbaar zijn als het apparaat verborgen is voor discovery, dat is een beveiligingsmiddel.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:48
Mee eens met vorige mensen, er is eigenlijk geen probleem..

Maar bv xitten de apparaten in dezelfde werkgroep bv, dat maakt zichtbaarheid makkelijker. Staat discovery aan op de pc, is het een trusted netwerk..

Runs everything...

Pagina: 1