Toon posts:

Opbrengst Sems app vs Essent app

Pagina: 1
Acties:

• Bulletje80
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-03 22:38
Ik heb sinds een paar maanden zonnepanelen liggen en nu is mij opgevallen dat de opbrengst welke in de Sems app staat, niet hetzelfde is als de opbrengst welke ik de verbruiksmanager app van Essent staat.
Dit is mijn data welke ik momenteel zie.

Heb 12 panelen elke 315W.

12-02
Sems:1,50 kWh
Essent app: 0,01 kWh

14-02
Sems app: 20,60 kWh
Essent app: 18,52 kWh

15-02
Sems: 14,50 KWh
Essent: 12,39 kWh

Hebben hier meerdere mensen last van of waar kan ik dit verschil uit herleiden.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Eigen verbruik in de rest van het huis?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:57
De Goodwe inverter meet natuurlijk uitgaande stroom vanaf de inverter. Essent pakt de waardes uit de slimme meter, waar je eigen verbruik nog vanaf moet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Bulletje80
Maar neem aan dat die goodwe inverter toch de data naar de slimme meter stuurt.
Deze data moet toch gelijk zijn.
Als ik dan naar mijn verbruik op 14-02 kijk deze staat op 5,97 KWh.

Wil dat dan zeggen dat ik die dag 23kwh uur hebt verbruikt.
Dit klopt zeker niet, want mijn gemiddeld verbruik is 10 kWh per dag / 3850khw per jaar

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:46
Er is geen directe communicatie tussen omvormer en slimme meter. De meter kan alleen “zien” wat er terug is geleverd aan het net. Eigen verbruik op moment van opwekking wordt niet gezien.

Om jouw voorbeeld aan te houden: op 14-2 was je verbruik 5,97 (vanaf het net) + (20,6-18,52 = 2,08) = 8,05 kWh

[Voor 26% gewijzigd door luckremers op 20-02-2023 19:19]

iPhone of iPad reparatie nodig? Kijk bij mijn advertenties!

• Bulletje80
Dus even Jip en Janneke taal.
Totaal verbruik die dag 8,05 waarvan 5,97 van het net en 2,08 van de panelen.

Wanneer is dat het moment dat ik Essent qua maandbedrag omlaag kan schroeven want momenteel betaal ik nog de volle roefel.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:57
Bulletje80 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:59:
Maar neem aan dat die goodwe inverter toch de data naar de slimme meter stuurt.
Zeker niet. De Goodwe inverter weet niet wat jij verbruikt. De slimme meter ook niet, die ziet alleen of jij iets het net opstuurt of afhaald. De som is je teruggave danwel verbruik.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee