Toon posts:

Wat voor plaat is dit, stucbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hi,

Deze groene plaat die aan de binnenkant van mijn nieuw geplaatste dakkapel zit kan ik niet direct plaatsen.

Valt hier op te stuccen of met een voorbehandeling van iets? Anders doe ik er wel een laag stucplaten overheen maar als dat niet hoeft, dan liever niet.

Alle reacties

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:09

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Lijkt mij groene mdf.

Sowieso stuck platen op schroeven.

De Nederbelg !

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:40
Lijkt vochtwerend spaanplaat (of mdf). Of je erop kan stucen weet ik niet, maar vermoed dat stucplaat niet voor niets is uitgevonden ;)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

cryptapix schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:46:
Lijkt vochtwerend spaanplaat (of mdf). Of je erop kan stucen weet ik niet, maar vermoed dat stucplaat niet voor niets is uitgevonden ;)
Kun je niet op stucen. Plaatje erop monteren en gaan.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:48
Dat is spano. Inderdaad niet direct te stucen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:16
En weer een dakkapel met koud dak constructie :(
Gelukkig heeft deze aannemer wel de juiste folie gebruikt. Nu hopen dat er wol in zit en geen PIR.

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Dank vermoeden wel bevestigd hier.

Dakkapel zit wel goed in elkaar. Warmdak met wanden ook pir maar zonder alu aan de binnenkant.

Plafond heb ik wel nageisoleerd met een laag steenwol + klimaat.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:41
_JGC_ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:52:
En weer een dakkapel met koud dak constructie :(
Gelukkig heeft deze aannemer wel de juiste folie gebruikt. Nu hopen dat er wol in zit en geen PIR.
als je een beetje beschaafd boeibord wil houden is ~13 cm best veel om op het dak kwijt te kunnen zeker als je ook nog een dakopstand wil hebben bij de rand. combineren met naisolatie is vaak een prima manier. om het allemaal nog een beetje netjes te krijgen. overstek en dat behandelen als goot kan ook.

dat hoekijzer zit vooral bijzonder...

[Voor 3% gewijzigd door twain4me op 20-02-2023 19:26]

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Gewoon nog een laag stucplaat van 9 mm overheen knallen. Probeer in een ander verband te werken, dan voorkom je scheurvorming.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:15
Ik zou er sowieso nog een laag stucplaten overheen zetten. Door het gebruik van veel (smalle) stukken heb je ook veel naden, die dan weer dichtgemaakt moeten worden. Nog een laag normale platen er tegenaan levert een mooier eindresultaat.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee