Vraag
Alle reacties
Lijkt mij groene mdf.
Sowieso stuck platen op schroeven.
Sowieso stuck platen op schroeven.
De Nederbelg !
Lijkt vochtwerend spaanplaat (of mdf). Of je erop kan stucen weet ik niet, maar vermoed dat stucplaat niet voor niets is uitgevonden 

Kun je niet op stucen. Plaatje erop monteren en gaan.cryptapix schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:46:
Lijkt vochtwerend spaanplaat (of mdf). Of je erop kan stucen weet ik niet, maar vermoed dat stucplaat niet voor niets is uitgevonden
Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl
En weer een dakkapel met koud dak constructie 
Gelukkig heeft deze aannemer wel de juiste folie gebruikt. Nu hopen dat er wol in zit en geen PIR.

Gelukkig heeft deze aannemer wel de juiste folie gebruikt. Nu hopen dat er wol in zit en geen PIR.
Dank vermoeden wel bevestigd hier.
Dakkapel zit wel goed in elkaar. Warmdak met wanden ook pir maar zonder alu aan de binnenkant.
Plafond heb ik wel nageisoleerd met een laag steenwol + klimaat.
Dakkapel zit wel goed in elkaar. Warmdak met wanden ook pir maar zonder alu aan de binnenkant.
Plafond heb ik wel nageisoleerd met een laag steenwol + klimaat.
als je een beetje beschaafd boeibord wil houden is ~13 cm best veel om op het dak kwijt te kunnen zeker als je ook nog een dakopstand wil hebben bij de rand. combineren met naisolatie is vaak een prima manier. om het allemaal nog een beetje netjes te krijgen. overstek en dat behandelen als goot kan ook._JGC_ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:52:
En weer een dakkapel met koud dak constructie
dat hoekijzer zit vooral bijzonder...
[Voor 3% gewijzigd door twain4me op 20-02-2023 19:26]
Gewoon nog een laag stucplaat van 9 mm overheen knallen. Probeer in een ander verband te werken, dan voorkom je scheurvorming.
Ik zou er sowieso nog een laag stucplaten overheen zetten. Door het gebruik van veel (smalle) stukken heb je ook veel naden, die dan weer dichtgemaakt moeten worden. Nog een laag normale platen er tegenaan levert een mooier eindresultaat.
Pagina: 1