Beste,
Hypotheek is afgelost en gezin liet het toe, dus mag ik mijzelf een keertje verwennen en is het tijd voor een nieuwe auto
. Budget is rond 40.000. Recente ontwikkelingen trekken mijn interesse enorm, vooral op het gebied van hybrides en elektrische auto's. Maar rijcomfort blijft natuurlijk het belangrijkst en dat is dus punt nummer 1. Maar ook moderne technologie en zuinigheid staan erg hoog in vaandel bij mij. Naar mijn weten zijn Aziatische merken ook veruit het meest betrouwbaar, en is mijn lijstje van voorlopige opties dus eigenlijk vooral daarop gericht. Ik heb de volgende opties bekeken:
Toyota Corolla cross hybrid (2022)
+ Hoge instap
+ Zuinige benzine motor
+ Veel laadruimte
+ Betrouwbare fabrikant
+ Prima veel vermogen
- Niet elektrisch (niet perse een minpunt maar zou wel mooi zijn)
- Best log, hoewel het gewicht wel ligt is voor zo'n grote SUV (1500 kg), blijft het een groot ding.
- Geen subsidie van +- 3k
Ioniq 6
+ Erg veel ruimte
+ Subsidie
+ Elektrisch
- Weinig laadruimte
- Aan de duurdere kant
- Standaard kleur babyblauw, als ik een andere kleur wil valt deze buiten de subsidie
- Levertijd van een jaar (kan tegen die tijd beter een occasion kopen)
Honda Civic
+ Veel vermogen in een klein wagentje
+ Zuinig
- Lage instap
- Echt weinig ruimte achter
- Minder 'Bang for Buck'?
- Bijna zelfde gebruik als de Corolla, met een veel kleinere auto.
Ik ben voor mijn gevoel helemaal in een tunnelvisie beland en mis misschien andere, goede opties. Graag hoor ik jullie inbreng of ervaringen met andere merken in deze klasse die jullie bevallen.
Hypotheek is afgelost en gezin liet het toe, dus mag ik mijzelf een keertje verwennen en is het tijd voor een nieuwe auto

Toyota Corolla cross hybrid (2022)
+ Hoge instap
+ Zuinige benzine motor
+ Veel laadruimte
+ Betrouwbare fabrikant
+ Prima veel vermogen
- Niet elektrisch (niet perse een minpunt maar zou wel mooi zijn)
- Best log, hoewel het gewicht wel ligt is voor zo'n grote SUV (1500 kg), blijft het een groot ding.
- Geen subsidie van +- 3k
Ioniq 6
+ Erg veel ruimte
+ Subsidie
+ Elektrisch
- Weinig laadruimte
- Aan de duurdere kant
- Standaard kleur babyblauw, als ik een andere kleur wil valt deze buiten de subsidie
- Levertijd van een jaar (kan tegen die tijd beter een occasion kopen)
Honda Civic
+ Veel vermogen in een klein wagentje
+ Zuinig
- Lage instap
- Echt weinig ruimte achter
- Minder 'Bang for Buck'?
- Bijna zelfde gebruik als de Corolla, met een veel kleinere auto.
Ik ben voor mijn gevoel helemaal in een tunnelvisie beland en mis misschien andere, goede opties. Graag hoor ik jullie inbreng of ervaringen met andere merken in deze klasse die jullie bevallen.