Aanschaf 43" of 48" OLED tbv PS5 en nVidia Shield pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 07:26
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

43" of 48" TV die goed overweg kan met een PS5, nvidia Shield pro en Bluesound Soundbar+

Wat is je budget?

1000 - 1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Het is de bedoeling de TV aan de muur te bevestigen, met daaronder een Bluesound Soundbar+. Ik heb niet veel ruimte, dus 43", 48" of misschien 50" is de maximale grootte die ik zoek. Verder zitten we redelijk dicht op de TV, zo'n 2 -3 meter.

Er komen een PS5 en nvidia Shield aan te hangen. Het OS van de TV maakt me daarom niet zoveel uit, aangezien alles via de Shield gaat.

Ik heb nu een Sony KD-43X8305C (2015) die op zich prima bevalt maar de (ARC) output naar de soundbar is slechts Dolby Digital en de Shield geeft audiodrops bij surround sound.

De muur waaraan de TV komt te hangen "kijkt" naar buiten, dus het liefst een TV met niet al te glossy screen.

Wat heb je zelf al gevonden?

LG OLED48C24LA - dit lijkt me een heel mooie tv, maar heeft teveel glare, als ik de review mag geloven
Philips 48OLED707 - schijnt een nogal vreemde HDMI implementatie te hebben? HDMI issues is nu een van de reden dat ik van de huidige Sony af wil stappen, dus liever geen "gedoe" hiermee.
Sony Bravia OLED XR-48A90K - net boven budget helaas
Samsung Neo QLED 50QN90B

Ik neig een beetje naar de Samsung... of zijn er andere modellen die ik over het hoofd zie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-07 15:54
Gebruik je de tv veel overdag? of avond voornamelijk?
Schijnt er direct zonlicht op je tv?
Krijg je veel zonlicht binnen?
Zit je recht voor de tv of schuin?

2/3 meter met 50 inch kan prima.

Ik zit op 3/4 meter met 75inch... wat dus niet heel gek is. (wat je wel zou denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Eskimoo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:43:
Gebruik je de tv veel overdag? of avond voornamelijk?
Schijnt er direct zonlicht op je tv?
Krijg je veel zonlicht binnen?
Zit je recht voor de tv of schuin?

2/3 meter met 50 inch kan prima.

Ik zit op 3/4 meter met 75inch... wat dus niet heel gek is. (wat je wel zou denken)
In het weekend kijken we vaak 's middags TV omdat we dan de tijd hebben. Doordeweeks is dat een stuk minder. We zitten redelijk recht tegenover de TV. De zon staat wel de hele middag op de ramen tegenover de TV ja. Dus schijnt niet direct op de TV, maar je ziet 'm wel als je op de bank zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:36
Wanneer er geen directe zonlicht op de tv schijnt is OLED de beste keuze.

De Sony 48A90K valt binnen het budget en heeft een semi-glossy afwerking in tegenstelling tot de LG C2 die een glossy afwerking heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
Freshouttheoven schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:23:
Wanneer er geen directe zonlicht op de tv schijnt is OLED de beste keuze.

De Sony 48A90K valt binnen het budget en heeft een semi-glossy afwerking in tegenstelling tot de LG C2 die een glossy afwerking heeft.
Thanks, inderdaad een mooie prijs heb je gevonden. Ik zet 'm op de shortlist, nog even wat reviews opsnorren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:53
whathifi mag je hier nooit meer posten. Die zijn niet objectief.
HDTV Test is een hele goede objectieve tester/reviewer.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 22-02-2023 10:16 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Daftz Als je gaat kopen kijken dan ook eens naar dit topic voor de beste aanbiedingen, scheelt je al snel honderden euros.

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Heb hier trouwens een paar Philips OLEDs vanwege Ambilight en weet niet wat je bedoelt met de rare implementatie van HDMI. Alles werkt gewoon zonder problemen op PS5, Apple TV etc.

[ Voor 31% gewijzigd door Greatsword op 22-02-2023 10:21 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Greatsword schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:20:
@Daftz Als je gaat kopen kijken dan ook eens naar dit topic voor de beste aanbiedingen, scheelt je al snel honderden euros.

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Heb hier trouwens een paar Philips OLEDs vanwege Ambilight en weet niet wat je bedoelt met de rare implementatie van HDMI. Alles werkt gewoon zonder problemen op PS5, Apple TV etc.
Dank voor de tip! Ik dacht hier op het forum iets gelezen te hebben over die rare/iets afwijkende HDMI implementatie van Philips. Maar ik heb afgelopen tijd zoveel gelezen dat ik het best een mis zou kunnen hebben. In ieder geval goed om te weten dat de Philips OLED bij jou geen problemen geeft! The search continues...
Pagina: 1