Hi allemaal,
ik ben inmiddels al een poosje de onderdelen van mijn nieuwe PC aan het uitzoeken (o.a. aan de hand van BBGs & relevante topics). Momenteel is mijn huidige systeem dusdanig verouderd dat zelfs met de laagste settings de meeste games al te zwaar zijn, vandaar de upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nadruk zal voornamelijk op gamen zijn (RDR2, Elden Ring, COD, ...), maar zal daarnaast ook als reguliere computer gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is +-1400 euro exclusief windows licentie en assemblage kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Reeds al een AMD Radeon RX 6800 XT aangeschaft.
Daarnaast is mijn huidige monitor LG UltraGear 27GP850-B Zwart (1440p)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen directe voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral bang-for-buck, met de voorwaarde dat het systeem enigzins stil is en dat de kast er aantrekkelijk utiziet (Zal in het zicht staan). Vooral tijdens minimale load (bijv. thuiswerken) is het gewenst dat het systeem stil zal zijn (gedeelde werkruimte
).
Daarnaast zal het mobo ook Wi-Fi moeten ondersteunen aangezien een vaste kabel (voorlopig) niet mogelijk zal zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
• Zijn de componenten compatible met elkaar?
• Keus voor de voeding. In andere topics wordt soms slechts 650W aangeraden i.c.m. de 6800XT en 13400F, terwijl leverancier zelf 750W als minimum communiceert. Wat is hierin een goede keuze voeding?
• Alternatieve onderdelen die aangeraden worden zijn altijd welkom.
ik ben inmiddels al een poosje de onderdelen van mijn nieuwe PC aan het uitzoeken (o.a. aan de hand van BBGs & relevante topics). Momenteel is mijn huidige systeem dusdanig verouderd dat zelfs met de laagste settings de meeste games al te zwaar zijn, vandaar de upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nadruk zal voornamelijk op gamen zijn (RDR2, Elden Ring, COD, ...), maar zal daarnaast ook als reguliere computer gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is +-1400 euro exclusief windows licentie en assemblage kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Reeds al een AMD Radeon RX 6800 XT aangeschaft.
Daarnaast is mijn huidige monitor LG UltraGear 27GP850-B Zwart (1440p)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen directe voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral bang-for-buck, met de voorwaarde dat het systeem enigzins stil is en dat de kast er aantrekkelijk utiziet (Zal in het zicht staan). Vooral tijdens minimale load (bijv. thuiswerken) is het gewenst dat het systeem stil zal zijn (gedeelde werkruimte

Daarnaast zal het mobo ook Wi-Fi moeten ondersteunen aangezien een vaste kabel (voorlopig) niet mogelijk zal zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
• Zijn de componenten compatible met elkaar?
• Keus voor de voeding. In andere topics wordt soms slechts 650W aangeraden i.c.m. de 6800XT en 13400F, terwijl leverancier zelf 750W als minimum communiceert. Wat is hierin een goede keuze voeding?
• Alternatieve onderdelen die aangeraden worden zijn altijd welkom.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13400F Boxed | € 214,95 | € 214,95 |
1 | Moederborden | ASRock B760M Pro RS/D4 WiFi | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6 | € 649,99 | € 649,99 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 74,49 | € 74,49 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 750W FM | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 59,24 | € 59,24 |
Totaal | € 1393,28 |