Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:14
Wij hebben ons eerste huis gekocht. In de meterkast zit naast de unit met de normale groepen en aardlekschakelaar een extra aardlekschkelaar (zie foto). Deze stond op rood (rechtsonder) na op test gedrukt te hebben sprong de schakelaar op groen (ik kan hem niet verzetten met de grijze schakelaar, die blijft in de benedenstand). Het vreemde is: Alles werkt nog, de lampen gaan overal nog aan.

Voor zover ik kan nagaan hebben we geen bijzondere electrische apparaten en koken we op gas. Wat moet ik hiermee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUaHoAAnNLiMPuEKLwyynyARhJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgdejB7gLH2xc4dr3LJSDJl2.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Uitzoeken waar de bedrading heengaat misschien?
edit: misschien zonnepanelen?

[ Voor 24% gewijzigd door True op 20-02-2023 11:10 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:14
Ah, ja, zonnepanelen hebben we wel! Totaal niet aan gedacht.. De schakelaar blijft nu wel aan (?) en alles werkt.

Bedankt voor de snelle reactie!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:34
supersoco80 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:06:
Voor zover ik kan nagaan hebben we geen bijzondere electrische apparaten en koken we op gas. Wat moet ik hiermee?

[Afbeelding]
Het is zo te zien trouwens een aardlek-automaat: gecombineerde aardlekschakelaar en automaat in 1. Klinkt wel aannemelijk dat dat voor de zonnepanelen is.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:02

rdejongjr

Gnome

groen is uit bij deze dingen, hendel moet omhoog om de groep weer werkend te hebben.