Toon posts:

Alfen Eve Single Pro of Single S-line in combinatie m. Eneco

Pagina: 1
Acties:

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-03 05:36
Hallo medetweakers,

Voordat iedereen denkt dat ik lui ben, ik heb me al helemaal sufgelezen op dit forum en soortgelijke problemen tegengekomen, alleen niet het juiste antwoord kunnen vinden. Vandaar dat ik de vraag separaat hier stel.

In april krijg ik een nieuwe elektrische leaseauto. Omdat ik wel handig ben heb ik besloten om zelf een 2e hands laadpaal aan te schaffen en deze te monteren. Dit scheelt gewoon erg veel geld. Het bedrijf waar ik voor werk least zijn auto's bij Alpabet en de hosting (en evt. aanschaf/montage) gaan via Eneco. Op deze manier kan ik de laadkosten verrekenen.

Nu heeft Eneco momenteel alleen de Alfen Eve Single Pro ter beschikking waarmee je kunt verrekenen.
Deze laadpaal is maar mondjesmaat 2e hands leverbaar en duur. De Single S-line heeft nagenoeg dezelfde specs, dus ik vermoed dat deze ook prima kan, alleen zowel Eneco (hebben er geen baat bij) als Alphabet (hebben alles uitbesteed) kunnen mij niet bevestigen of dit wel kan.

Van Alphabet kreeg ik te horen dat de slimme meter (die ik niet heb en eigenlijk niet wil) ook gebruikt wordt voor het verrekenen, terwijl ik van mening ben dat die alleen nodig is voor load balancing. Het verrekenen gaat mijn inziens via de interne MID energiemeter en via de internetverbinding (kan Eneco het uitlezen) i.s.m. de RFID en de laadpassen.

Kan iemand van jullie mij hierin helpen om te bevestigingen of ontkennen dat de Alfen Single S-line i.c.m. Eneco mogelijk is?

Een ander merk paal zoals Wallbox mag van mij ook, alleen ben ik dan bang dat Eneco moeilijk gaat doen, vandaar mijn keuze voor het merk Alfen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

[Voor 7% gewijzigd door Desmoerick op 20-02-2023 21:54]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik meen mij te herrineren dat vroeger de Alfen Single S-Line (zonder display) ook mee te bestellen was bij mijn leaseauto bij Alphabet.

Met de Alfen service Installer moet je de paal volgens mij wel kunnen configureren, dit is bij mij de backoffice URL welke in mijn SPL staat (Alphabet/Eneco paal dus hier :) )

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

www.google.nl

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-03 05:36
Thanks voor je hulp, mede door wat reacties in een ander topic op de forum met o.a. hetzelfde antwoord (URL) beginnen de puzzelstukjes steeds meer op zijn plaats te vallen.

• Haiku
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-03 11:00
Ik snap je probleem niet echt. Bijna iedere laadpaal kan zijn stroom "onthouden" en zo verrekenen.

Zelf heb ik een Elvi EVBox en die verrekent ook gewoon in de software van de laadpaal.
Dus mijn inziens zou je iedere laadpaal kunnen aanschaffen want dat staat toch los van je energie aanbieder of snap ik niet wat je bedoelt?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee