Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn PC is om te gamen. Mijn huidige pc begint aardig te bottlenecken, dus tijd om te gaan shoppen. Nieuwste spellen komen vaak aan bod, met daaromheen paar spellen die al jaren worden gespeeld als League of Legends of Destiny 2. Voor de oude spellen heb ik niet veel nodig, maar de nieuwere spellen speel ik graag op hoge resoluties. Daarnaast wordt 2x per jaar een vakantie video geedit op de computer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nu zit ik rond de 3000 euro. Binnen dit budget zou veel mogelijk moeten zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur gaat mee, enige wat ik mee overneem aan basiscomponenten is een 2tb M.2 SSD, maar wil graag meer ruimte er langs zodat ik genoeg ruimte hebben voor games installeren (toekomst omvangen, en daarnaast ook ruimte voor video's.
Daarnaast blijft mijn kast ook gewoon onderdeel van de build. Dit betreft een Phanteks Enthoo Evolv.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe generatie GPU leek mij handig, en 32 GB RAM moet me ook weer een paar jaar verder brengen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben enigszins Intel gezind, idem aan de Nvidia kant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is altijd fijn, vandaar een AiO koeler. Tips mogen altijd.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Fijn als mensen eens meekijken naar mijn lijst en eventueel kritische vragen hierover stellen, om hopelijk tot een optimale build te komen. Liever wat extra geld erin en langere levensduur, maar wel in goede balans.
Mijn PC is om te gamen. Mijn huidige pc begint aardig te bottlenecken, dus tijd om te gaan shoppen. Nieuwste spellen komen vaak aan bod, met daaromheen paar spellen die al jaren worden gespeeld als League of Legends of Destiny 2. Voor de oude spellen heb ik niet veel nodig, maar de nieuwere spellen speel ik graag op hoge resoluties. Daarnaast wordt 2x per jaar een vakantie video geedit op de computer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nu zit ik rond de 3000 euro. Binnen dit budget zou veel mogelijk moeten zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur gaat mee, enige wat ik mee overneem aan basiscomponenten is een 2tb M.2 SSD, maar wil graag meer ruimte er langs zodat ik genoeg ruimte hebben voor games installeren (toekomst omvangen, en daarnaast ook ruimte voor video's.
Daarnaast blijft mijn kast ook gewoon onderdeel van de build. Dit betreft een Phanteks Enthoo Evolv.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe generatie GPU leek mij handig, en 32 GB RAM moet me ook weer een paar jaar verder brengen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben enigszins Intel gezind, idem aan de Nvidia kant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is altijd fijn, vandaar een AiO koeler. Tips mogen altijd.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Fijn als mensen eens meekijken naar mijn lijst en eventueel kritische vragen hierover stellen, om hopelijk tot een optimale build te komen. Liever wat extra geld erin en langere levensduur, maar wel in goede balans.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 449,- | € 449,- |
1 | Moederborden | ASUS PRIME Z690-A | € 219,- | € 219,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | € 1.449,- | € 1.449,- |
1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H170i ELITE LCD | € 314,90 | € 314,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 209,56 | € 209,56 |
1 | Voedingen | Corsair HX1200 V2 | € 236,- | € 236,- |
1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 149,90 | € 149,90 |
Totaal | € 3.027,36 |