Altijd vervelend als je vlekken krijgt in een mooi natuurstenen aanrechtblad.
Zelf zou ik waarschijnlijk van alles proberen, maar na vele schoonmaakklusjes weet ik ook dat elke methode zijn of haar beperkingen heeft.
Update 21-2: Ik ben gecorrigeerd dat onderstaande methodes eigenlijk (allemaal) niet werken en mogelijk de vlekken alleen maar groter maken. Zeker Azijn, Soda en Groene Zeep moet je dus NIET gebruiken op een natuurstenen aanrechtblad.
Voor de volledigheid laat ik de originele reactie wel even staan.
Azijn: Zou ik heel voorzichtig mee zijn, omdat dat door de zure eigenschappen misschien wel nieuwe vlekken introduceert.
Zilversoda: Zou ik zeker niet proberen omdat daar de vlekken juist door veroorzaakt zijn.
Baking Soda: Zou ik overweggen als papje om zo de vlekken wat lichter te maken / uit te spreiden.
De witte wonderspons (action): Zou ik niet proberen, want als die al werkt, zal deze mogelijk nieuwe schuurplekken introduceren.
Groene Zeep en andere zepen: Deze zullen waarschijnlijk niks doen op deze vlekken.
Schuurspons: Zou ik voorzichtig mee zijn en zal waarschijnlijk niet veel doen op deze vlekken.
WD40: Kan je altijd proberen, baat het niet dan schaadt het niet? ;-)
HG middeltje: Geen ervaringen mee. Ervaringen online zijn wisselend.
Tijd: Veel vlekken worden lichter naarmate de tijd verstrijkt. Ook wen je op een gegeven moment aan de vlekken.
Al met al zou ik niet verwachten dat er een wondermiddel is waarmee je de vlekken helemaal wegkrijgt. Wellicht lukt het wel met een combinatie van een van bovenstaande tips. Ik ben benieuwd.
[Voor 10% gewijzigd door wouter3 op 21-02-2023 14:47]