Vraag

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-03 13:54
Mijn vraag:

Ik ben al enige tijd op zoek naar een methode in Windows 10, om wanneer ik in het start-menu begin met typen om te zoeken, dat ik alleen zoek op 'apps' (eventueel instellingen erbij) en dus niet op '(cloud en) lokale mappen/documenten/enz/enz/enz). (cloud zoeken heb ik al uit staan)

Het maakt me in de praktijk niet zo heel veel uit of ik een ander startmenu nodig (ala Start Is Back of zo) heb of dat ik ergens een registeritem kan aanpassen dat me laat beginnen met zoeken in het tabje 'Apps', al heeft die laatste natuurlijk m'n voorkeur.

Als het neerkomt op een ander startmenu-programma nodig heb, wil ik wel graag m'n huidige Windows 10-layout kunnen behouden, want ik vind dat gewoon een bijzonder prettig startmenu.

En ter verduidelijking: Hoe ik zoeken is: <vlaggetje-knop op toetsenbord> --> <beginnen met typen>

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Windows [Version 10.0.19045.2604]
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- Ik heb me de rot gezocht in instellingen.
- Ik heb in het verleden geprobeerd de indexeringsinstellingen aan te passen, maar dan liep ik tegen allerlei andere problemen aan (ik weet niet meer wat, maar het leverde teveel gedoe op)
- Ik heb naar alternatieve start-menu's gekeken (StartIsBack en dergelijke), maar dan veranderde weer heel m'n start-menu en kon ik niet meer m'n standaard Windows 10 startmenu houden, wat ik dus een fijn menu vind.
- Ik heb half internet afgezocht, maar ik kon er geen wijs uit. De enige zaken die ik kon vinden gingen over het uitschakelen van het cloud-stuk (wat ik dus al heb) of het uitzetten van de indexeringen, wat dus te veel impact had op andere zaken
...

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee