Toon posts:

De wereld van printers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• grasspriet_84
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-03 08:44
goedemorgen Tweakers,

Na lang zoeken en vergelijken op Het Net wil ik toch vragen naar jullie ervaringen.

Ik zoek een printer
Mijn huidige printer is een Canon TR7550 - inktjet. Voor mijn hobby moet ik steeds meer printen en ik erger me vreselijk aan de WiFi-verbinding. Onze printer staat in mijn kantoor op zolder en hoewel de AirPrint (vanaf beneden) het eerder heel goed deed, ondanks dat de printer op zolder staat, doet deze verbinding het steeds slechter. Ik wil gewoon op de knop drukken en dat iets geprint wordt. Nu ben ik eerst bezig om uit te zoeken waar de (aangegeven) fout nu weer aan ligt.

Voor mijn (kunst)hobby moet het een printer zijn die afbeeldingen scherp afdrukt. Op het internet wordt veelal een InktJet geadviseerd, maar de printkosten zijn best hoog. Ik hoef mijn afbeeldingen NIET op fotopapier af te drukken, sterker nog, dit heeft juist niet mijn voorkeur.

Ik heb gekeken naar:
- Epson EcoTank (InktJet en lage printkosten).
Echter, ik lees en hoor dat de ‘printerspons’ vrij snel vol zit en dat je deze niet zelf kunt vervangen. Oké, dit kan, maar de printer wordt dan niet gereset dus je kunt niet printen. Met een spons bedoel ik een stuk foam (?) dat in de machine zit om verspilde inkt op te vangen.
- Epson Expression photoprinter (voor A3 printen)
Zou sublieme afbeeldingen afdrukken, maar er zitten veel cartridges in (stuk of 10, dacht ik) en hiermee zijn de printkosten ook een stuk hoger.
- Brother LED-printer (kleur). Wat betreft duurzaamheid lijkt het mij ideaal, maar ik heb geen idee wat ik me kan voorstellen bij de printresolutie. Voor zover ik weet ‘hoe hoger hoe beter’, maar op mijn werk staat een laser of LED-printer en ik was echt verrast door de afdrukkwaliteit.
Ik print vrij veel, dus dit is geen probleem als het gaat om LED of laserprinter.

Bij geen van de genoemde printers kan ik iets vinden over de kwaliteit van verbinding.
Het leek mij sowieso handig om een ethernet aansluiting te hebben op de printer, zodat de verbinding stabieler is. Toch wil ik ook een goede WiFi-verbinding voor AirPrint.

Ja, ik ben me ervan bewust dat het beter is om de printer dicht bij de router te hebben staan, maar dit is gewoonweg niet mogelijk hier.

Kunnen jullie mij wat vertellen over de genoemde printers en de WiFi-verbinding én de afdrukkwaliteit?

Misschien hebben jullie een tip over een heel andere printer? De wereld van printers is groot en word er een beetje gek van 😵‍💫

Wat is je budget?
Rond €200,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? nee

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
De uitvoering: Epson EcoTank ET-2812 is een goede goedkope (prijs per print) inktjet optie. Let wel dat je regelmatig moet printen, want anders drogen de koppen uit.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:23
AirPrint gaat over jouw netwerk. Als jouw printer geen wifi heeft, dan kun je als je in hetzelfde netwerk zit gewoon met AirPrint printen.

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:49
Groentjuh schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:56:
AirPrint gaat over jouw netwerk. Als jouw printer geen wifi heeft, dan kun je als je in hetzelfde netwerk zit gewoon met AirPrint printen.
Precies, en anders een Acces Point/Mesh/repeater, zodat er goed bereik is op de zolder.

[Voor 8% gewijzigd door PEBKAC op 20-02-2023 21:48]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

over wifi en verbeteren van bereik .. genoeg andere topics hier op tweakers.

Waarom geen z/w of kleuren laserprinter van 100,- let even erop dat de toner en drum niet in 1 ding zitten, bij diverse alternatieve aanbieders zitten de toner cartridges ook wat voller / zijn goedkoper.

voor de prints die scherper/netter moeten zijn kan je altijd nog een inktjet ofzo aanschaffen die knikker je weg als de toners leeg zijn vaak goedkoper dan toners apart aan te schaffen.

Tja vanalles

• grasspriet_84
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-03 08:44
We hebben op de eerste verdieping een WiFi-versterker staan, maar dit helpt niet voldoende. Als ik op zolder zit met mijn telefoon dan heb ik prima verbinding met de router die beneden staat. Het is een printer van zes a zeven jaar oud. Dit alles bij elkaar genomen dacht ik dat het aan de printer lag.

voor een stabieler internet dacht ik dat het dan handiger was om een ethernet aansluiting op de printer te hebben. De kabel had mijn man al doorgetrokken naar die ruimte, omdat ik dan stabielere verbinding met Teams had (voor mijn werk)

Maar goed, wanneer het voor netwerkbereik dan niet uitmaakt, dan is dat dus iets waar ik met mijn keuze geen rekening hoef te houden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee