Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaleah
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-01-2024
Hallo,

ik heb sinds 2 dagen een samsung watch 4 (Classic). Het valt me alleen op dat er een nogal groot verschil is tussen de stappen die mijn wijzerplaat opneemt (dat blijkt via google fit te gaan) en de meer gedetaileerde info op mijn tegel (wat samsung health is).

Google fit: 4798 stappen
Samsung health: 6298 stappen

Nou vraag ik mij af, welke is accurater bevonden?
En ook: Hoe stel ik in welke van de 2 wordt weergegeven op mijn wijzerplaat?

De standaard wijzerplaat geeft namelijk die weer van samsung health terwijl een premium gedownloade wijzerplaat met meer opties juist google fit gebruikt.

Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn en hoe ik deze instellingen kan aanpassen?
Bij voorbaat dankt!
~Tessa

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
Ik verwacht eigenlijk dat je horloge Samsung health is, en je telefoon Google Fit. Dan kan het zo zijn dat je telefoon ergens op tafel lag en je horloge vrolijk doortelde met de stappen terwijl je naar de koffieautomaat liep.

Beide syncen niet bij elkaar en hebben hun eigen algoritmes om passen te detecteren, maar ook andere activiteiten kunnen als een pas gedetecteerd worden, zo reed ik eens in de auto over een macadam weg en opeens trilde het horloge doel bereikt op de stappen.
Verder maakt ook de instelling hoe lang je bent, hoe zwaar, welke pols je horloge draagt uit.

Enige oplossing is te kiezen voor de ene of de andere en eventuele afwijkingen erin te accepteren. Uiteindelijk doet het er niet toe of je exact 100 passen deed of 110. Het gaat om je doel per dag en dat halen of zelfs uitbouwen. En je kunt een keer de stand controleren, 1000 stappen tellen en nog eens controleren voor een idee van de afwijking en daarop eventueel je doel aanpassen.