Vraag

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03 11:24
ik heb sinds een 2 weken een LG 34wk95u monitor in gebruik. Aangesloten op een M1 Mac Studio met een thunderbolt kabel.
80% wat ik doe op de Mac is videobewerken (Final Cut Pro X). Delen van het scherm veranderen natuurlijk regelmatig zoals oa de timeline; andere delen zijn echter statisch zoals het gedeelte waar de content staat.
Nu is juist dit gedeelte bij mij ingebrand. Ik zie iig als ik gewoon een bureaublad open heb, duidelijk de contouren van de content van FCPX.
Tsja, ik ben soms een paar uur an het bewerken. Had echter niet verwacht dat dit kon gebeuren.
Is deze retentie te verwijderen, en uiteraard hoe?
Hoe kan ik dit probleem voorkomen? Tips en tricks?

Alle reacties

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Deze monitor wordt geplaagd door burnin en kwaliteitsproblemen. Hetzelfde LG paneel zit ook in de uitvoering: MSI Prestige PS341WU Wit en deze heeft er ook last van. Er zijn heel veel negatieve berichten over.

Zie bijvoorbeeld https://www.displayninja.com/lg-34wk95u-review/ :

"There are numerous reports of people getting faulty units of the monitor which suffer from image burn-in or image retention. Not all units are affected by this, but if you decide to buy the LG 34WK95U or the LG 34BK95U, make sure the retailer has a good return policy."

Het is enorm zonde omdat het veder in potentie een prachtig paneel is.

Zie ook: RiccardoNL in "[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic" (= zelfde LG paneel dus).

[Voor 7% gewijzigd door stin00 op 19-02-2023 21:52]

• Tegels
Dorie…. Dit lees ik nu pas…. Da’s niet hoopvol…. Ik dacht dat ik goed researchwerk had gedaan!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Tegels schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:29:
Dorie…. Dit lees ik nu pas…. Da’s niet hoopvol…. Ik dacht dat ik goed researchwerk had gedaan!
Overkomt de beste, je verwacht dit immers niet.. zeker niet dat het scherm al bijna 5 jaar te koop is en nog steeds gebreken vertoont. Jammer dat er hier op tweakers ook geen negatieve reviews over zijn, kennelijk zijn er dus wel goede exemplaren in omloop. Ik wist het toevallig omdat ik dit herkende van het MSI scherm dat dus kennelijk hetzelfde paneel bevat.

[Voor 9% gewijzigd door stin00 op 19-02-2023 22:35]

• Tegels
Dit probleem is niet te verhelpen?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik had ook wat image retention op mijn laptop IPS scherm. Het lijkt niet permanent te zijn (i.t.t. burn in bij plasma). Wat kan helpen is een tijdje een video zoals deze afspelen:

Niet naar gaan zitten kijken als je epileptie hebt!

Oh wacht dat is een 21:9 scherm, misschien zijn er daar ook zulke videos voor zodat je het beeldvullend kunt afspelen.

[Voor 15% gewijzigd door u_nix_we_all op 19-02-2023 22:42]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee