Toon posts:

Help mijn laptop ram wordt niet goed geïnstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Het is me gelukt om met wat moeite de achterkant van mijn laptop te openen. Er zit een stickje ram in en ik probeer er nog een SODIMM DDR4 stickje erbij te proppen. Ik heb nog nooit laptop geheugen geïnstalleerd (wel desktops gebouwd).

Ik ben bang dat ik het slot een beetje heb gesloopt.

Ik probeerde gewoon met boeren verstand te installeren. Ik dacht dat de metalen "haken" naar de zijkanten moesten worden geduwd. Maar toen dat niet lukte ben ik toch maar een handleiding gaan bekijken :D.

Ik moet m dus eerst op 30 graden de slot in schuiven en daarna drukken tot de metalen haakjes klikken? Ok.

Maar dat lukt maar half. De haakjes klikken er maar half in de gleufjes en niet op de juiste hoogte.

Misschien moet ik m dus eerst dieper het slot in duwen? Maar volgens de handleiding moet er weinig druk zijn. Klopt dat?

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Voor de duidelijkheid, je zet hem er zo in?

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:57
Je hebt die haakjes dus verbogen, dus die gaan niet zomaar meer netjes klikken.
Maar dat lukt maar half. De haakjes klikken er maar half in de gleufjes en niet op de juiste hoogte.
Kun je niet kijken wát er klem zit/niet past, daar actie op ondernemen?

Als het ramkaartje netjes recht/plat in het slot gehouden word, is het goed. (na het voorzicht onder een hoek in de sleuf geschoven te hebben)

[Voor 17% gewijzigd door The_BoKmeester op 19-02-2023 20:05]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:12
heb je een foto van de ram slots?Hoe die er nu uitzien?

je moet ze er schuin indrukken,zover dat je de goudkleurige gedeelte niet meer ziet en dan rustig naar beneden drukken totdat die vast klikt

[Voor 56% gewijzigd door freaky35 op 19-02-2023 20:11]

• TTMJ!
  • Nu online
Ze zitten er niet in:

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

• TTMJ!
  • Nu online
freaky35 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:10:
heb je een foto van de ram slots?Hoe die er nu uitzien?

je moet ze er schuin indrukken,zover dat je de goudkleurige gedeelte niet meer ziet en dan rustig naar beneden drukken totdat die vast klikt
Het is gelukt!

Ram probeerde ik op kleine hoek van 30 graden naar binnen te forceren. Maar op veel hogere een hoek van 45-50 graden gleed ie er zowat vanzelf in, waren er niks geen goudkleurige randen meer en makkelijk dicht geklikt. Thanks 👍

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:12
Logisch dat je ze er niet in kreeg, op de bovenstaande foto zitten de modules op z'n kop in de sloten ;)

(of ben ik nou gek?)

Bij nader inzien, de sleuf lengtes lijken te kloppen, ben gewend dat de dram chips aan de bovenkant horen

[Voor 40% gewijzigd door Pjotrofsky op 20-02-2023 09:40]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Pjotrofsky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:33:
Logisch dat je ze er niet in kreeg, op de bovenstaande foto zitten de modules op z'n kop in de sloten ;)

(of ben ik nou gek?)

Bij nader inzien, de sleuf lengtes lijken te kloppen, ben gewend dat de chips aan de bovenkant horen
Volgens mij zitten ze wel goed om, kijk maar naar de 'tandjes' op het RAM en tussen het RAM-slot en het moederbord, de solderingen komen overeen met de opening.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:12
Zitten niet op de kop, als ik de contacten zie dan. Alleen zitten ze op de foto nog lang niet ver genoeg in het slot.

Maar zo te horen is het nu opgelost @TTMJ! ? :)

[Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 20-02-2023 09:59]

• TTMJ!
  • Nu online
freaky35 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:58:
Zitten niet op de kop, als ik de contacten zie dan. Alleen zitten ze op de foto nog lang niet ver genoeg in het slot.

Maar zo te horen is het nu opgelost @TTMJ! ? :)
Zeker :)

En knap als het iemand lukt om een SODIMM op z'n kop er in te krijgen :D

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:29
TTMJ! schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Zeker :)

En knap als het iemand lukt om een SODIMM op z'n kop er in te krijgen :D
Met een hamer lukt dat wel :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee