Help mijn laptop ram wordt niet goed geïnstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Het is me gelukt om met wat moeite de achterkant van mijn laptop te openen. Er zit een stickje ram in en ik probeer er nog een SODIMM DDR4 stickje erbij te proppen. Ik heb nog nooit laptop geheugen geïnstalleerd (wel desktops gebouwd).

Ik ben bang dat ik het slot een beetje heb gesloopt.

Ik probeerde gewoon met boeren verstand te installeren. Ik dacht dat de metalen "haken" naar de zijkanten moesten worden geduwd. Maar toen dat niet lukte ben ik toch maar een handleiding gaan bekijken :D.

Ik moet m dus eerst op 30 graden de slot in schuiven en daarna drukken tot de metalen haakjes klikken? Ok.

Maar dat lukt maar half. De haakjes klikken er maar half in de gleufjes en niet op de juiste hoogte.

Misschien moet ik m dus eerst dieper het slot in duwen? Maar volgens de handleiding moet er weinig druk zijn. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Voor de duidelijkheid, je zet hem er zo in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xl6YIMv_wqApmMvW9WOc5dhy4LM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o1DMfFAF6frucaF2uQEvcwCa.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Je hebt die haakjes dus verbogen, dus die gaan niet zomaar meer netjes klikken.
Maar dat lukt maar half. De haakjes klikken er maar half in de gleufjes en niet op de juiste hoogte.
Kun je niet kijken wát er klem zit/niet past, daar actie op ondernemen?

Als het ramkaartje netjes recht/plat in het slot gehouden word, is het goed. (na het voorzicht onder een hoek in de sleuf geschoven te hebben)

[ Voor 17% gewijzigd door The_BoKmeester op 19-02-2023 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:40
heb je een foto van de ram slots?Hoe die er nu uitzien?

je moet ze er schuin indrukken,zover dat je de goudkleurige gedeelte niet meer ziet en dan rustig naar beneden drukken totdat die vast klikt

[ Voor 56% gewijzigd door freaky35 op 19-02-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Ze zitten er niet in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5MUXKBlwDaHVx-PTf-d6EzOlZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHg25Aj5rIf9ijBobn4oONpt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
freaky35 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:10:
heb je een foto van de ram slots?Hoe die er nu uitzien?

je moet ze er schuin indrukken,zover dat je de goudkleurige gedeelte niet meer ziet en dan rustig naar beneden drukken totdat die vast klikt
Het is gelukt!

Ram probeerde ik op kleine hoek van 30 graden naar binnen te forceren. Maar op veel hogere een hoek van 45-50 graden gleed ie er zowat vanzelf in, waren er niks geen goudkleurige randen meer en makkelijk dicht geklikt. Thanks 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:16
Logisch dat je ze er niet in kreeg, op de bovenstaande foto zitten de modules op z'n kop in de sloten ;)

(of ben ik nou gek?)

Bij nader inzien, de sleuf lengtes lijken te kloppen, ben gewend dat de dram chips aan de bovenkant horen

[ Voor 40% gewijzigd door Pjotrofsky op 20-02-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Pjotrofsky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:33:
Logisch dat je ze er niet in kreeg, op de bovenstaande foto zitten de modules op z'n kop in de sloten ;)

(of ben ik nou gek?)

Bij nader inzien, de sleuf lengtes lijken te kloppen, ben gewend dat de chips aan de bovenkant horen
Volgens mij zitten ze wel goed om, kijk maar naar de 'tandjes' op het RAM en tussen het RAM-slot en het moederbord, de solderingen komen overeen met de opening.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:40
Zitten niet op de kop, als ik de contacten zie dan. Alleen zitten ze op de foto nog lang niet ver genoeg in het slot.

Maar zo te horen is het nu opgelost @TTMJ! ? :)

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 20-02-2023 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTMJ!
freaky35 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:58:
Zitten niet op de kop, als ik de contacten zie dan. Alleen zitten ze op de foto nog lang niet ver genoeg in het slot.

Maar zo te horen is het nu opgelost @TTMJ! ? :)
Zeker :)

En knap als het iemand lukt om een SODIMM op z'n kop er in te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

TTMJ! schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Zeker :)

En knap als het iemand lukt om een SODIMM op z'n kop er in te krijgen :D
Met een hamer lukt dat wel :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1