Vraag

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 09:29
Ik wil voor mijn dochter haar 12 de verjaardag dat aankomt haar eerste smartphone kopen. Het moet wel degelijk zijn, goede camera, snel genoeg,...

Ik had deze gezien op de fnac site.
https://www.nl.fnac.be/Sa...5G-128-GB-Groen/a15095708

Toch wel mooi prijzen en ook de andere kleuren. Zou nieuw zijn en ook met 24 maanden garantie

Vooral verkoper Wanli https://www.nl.fnac.be/Sa...D=15095703&REF=FnacDirect
Verkoopt aan redelijk lage prijs en is over 2 weken geleverd.

Maar toch blijft het raar, het is nieuw maar toch is het prijs verschil groot bij andere shops.
En waarom toch 2 weken wachten voor levering?

Iemand ervaring met dit soort Fnac partner verkoop?

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

Alle reacties

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:03

ricardo246

Life's what you make it!

Cowboy_Henk schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:04:
Ik wil voor mijn dochter haar 12 de verjaardag dat aankomt haar eerste smartphone kopen. Het moet wel degelijk zijn, goede camera, snel genoeg,...

Ik had deze gezien op de fnac site.
https://www.nl.fnac.be/Sa...5G-128-GB-Groen/a15095708

Toch wel mooi prijzen en ook de andere kleuren. Zou nieuw zijn en ook met 24 maanden garantie

Vooral verkoper Wanli https://www.nl.fnac.be/Sa...D=15095703&REF=FnacDirect
Verkoopt aan redelijk lage prijs en is over 2 weken geleverd.

Maar toch blijft het raar, het is nieuw maar toch is het prijs verschil groot bij andere shops.

Iemand ervaring met dit soort Fnac partner verkoop?
Kijk even bij de eerste vd 2 recensies:
Het toestel die ik ontving kwam niet overeen met de advertentie, een Amerikaanse versie (onmogelijk om de smartphone in het Nederlands in te stellen) en geen dual-sim. Uiteindelijk mocht ik het toestel terugsturen, maar de beloofde terugbetaling werd nooit uitgevoerd door de verkoper. Enkel na een klacht bij FNAC zelf werd de terugbetaling geforceerd. Niet bij deze verkoper kopen!

De 2e is vager:
Niks Just is met hele tijd wachten het lever nooit

En eigenlijk beantwoord je je vraag al zelf door je eigen vragen:

Zo moeilijk was dat toch niet?
If it sounds to good to be true..........

[Voor 9% gewijzigd door ricardo246 op 19-02-2023 20:26]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Cowboy_Henk
Mja langs de andere kant hebben ze wel een goede verkoop score en hebben er toch heel wat mensen gekocht bij deze verkopers.

Maar in de beschrijving staat:
Reacties van de verkoper
-WAARSCHUWING: Dit is de internationale versie van Samsung HEEFT SLECHTS ÉÉN KAARTSLEUF. (d.w.z. een enkele kaartversie, er kan slechts één simkaart worden gebruikt) -Levering 8 tot 15 werkdagen, 24 MAANDEN GARANTIE

Internationale versie... Zou Nederlands niet in te stellen zijn? Geen idee wat dat is de "internationale versie".

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon kopen met credit card en uitproberen.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Let wel het zijn marketplace verkopers. Dus je koopt niet van fnac maar via fnac ( fnac is een tussenpartij )

Vind de prijs wel een beetje te goed om waar te zijn.

uitvoering: Samsung Galaxy S20 FE 5G (6GB ram, 128GB opslag) Blauw

Laagste prijs is 412€

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:04
Cowboy_Henk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:08:
Internationale versie... Zou Nederlands niet in te stellen zijn? Geen idee wat dat is de "internationale versie".
Als je toch echt overweegt deze telefoon te kopen, houdt er dan rekening mee dat 5G of bepaalde banden niet goed werken waardoor je bereik een stuk minder goed kan zijn.

Daarnaast kan het zeer lastig kan zijn om garantie te claimen, omdat je bij een onderverkoper iets koopt, zal Fnac daar niet direct garantie op bieden (check de voorwaarden van Fnac).

• Cowboy_Henk
corporalnl schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:26:
Let wel het zijn marketplace verkopers. Dus je koopt niet van fnac maar via fnac ( fnac is een tussenpartij )

Vind de prijs wel een beetje te goed om waar te zijn.

uitvoering: Samsung Galaxy S20 FE 5G (6GB ram, 128GB opslag) Blauw

Laagste prijs is 412€
Ja Fnac is de tussenpartij, dus in principe heb je die als veiligheid ook. In principe net als Amazon, die werkt ook met aparte verkopers.
Als er iets misgaat kan Fnac tussenkomen...Het is volgens Fnac een "gecertificeerde partner"

"Gecertificeerd partner

Onze partner verkopers zijn professioneel geselecteerd en zorgvuldig gevalideerd voor activatie.

De verkoper verbindt zich ertoe bepaalde verplichtingen na te komen die met name het beheer van de klantenrelatie na de verkoop waarborgen (levering of eventuele problemen na de verkoop). Een verkoper moet al het mogelijke doen om u een kwaliteitsdienst te leveren.

Onze teams voeren op een strenge controle uit op regelmatige basis op de kwaliteit van hun dienstverlening. Fnac BE zal elke verkoper op non-actief zetten die niet voldoet aan..."

• Cowboy_Henk
FuaZe schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:35:
[...]

Als je toch echt overweegt deze telefoon te kopen, houdt er dan rekening mee dat 5G of bepaalde banden niet goed werken waardoor je bereik een stuk minder goed kan zijn.

Daarnaast kan het zeer lastig kan zijn om garantie te claimen, omdat je bij een onderverkoper iets koopt, zal Fnac daar niet direct garantie op bieden (check de voorwaarden van Fnac).
Goeie tip
Eigenlijk zou ik de verkoper eens moeten contacteren voor meer informatie te vragen. Wat ze bedoelen met "internationale versie" Kan Nederlands ingesteld worden, op welke banden werkt de sim kaart, is 5g mogelijk.
Ik zie alleen nergens contact gegevens van de verkopers zelf. (
Edit: Nu toch gevonden. Op pc zie je alles beter dan :)

[Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 20-02-2023 09:43]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48

Speedmaster

Make my day...

Vraag om het EAN nummer van het toestel, hiermee kan je zelf achterhalen welke versie en voor welk land het toestel geschikt is. Geen EAN? Dan geen aankoop…

• Cowboy_Henk
Speedmaster schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:51:
Vraag om het EAN nummer van het toestel, hiermee kan je zelf achterhalen welke versie en voor welk land het toestel geschikt is. Geen EAN? Dan geen aankoop…
Staat op de pagina bij de kenmerken

EAN
8806090813412

Als ik dit google kom ik op Franse en Poolse sites uit...

Op ean search
https://www.ean-search.org/?q=8806090813412

[Voor 8% gewijzigd door Cowboy_Henk op 20-02-2023 09:56]

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:07
Volgens mij zijn er genoeg rode vlaggen om hier niet te kopen.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
@Cowboy_Henk
Als je hier een topic moet openen om te checken of het betrouwbaar is, zegt dat al genoeg over de betrouwbaarheid. Lekker wegblijven bij die verkoper. \

Daarnaast gaat het om een telefoon voor je dochtertje van 12!
Die heeft echt geen S20 nodig. Is ook haar eerste telefoon, dus geen referentie van wat snel of goed is. Dus niet te hoog instappen ;)
Koop gewoon een leuke instap telefoon met voldoende software ondersteuning, een A13 bijv:
uitvoering: Samsung Galaxy A13 4G, 4GB intern, 64GB opslag Zwart

Prima telefoon voor een kind van 12.
Cowboy_Henk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:44:
[...]

Goh ik zou zelf nooit een smartphone nemen onder de 200 euro. Bedenk wel dat dit een kado is voor haar verjaardag in mei gecombineerd met lentefeest, ze krijgt ook een degelijke fiets van 750 euro. Het zijn kados onder de familie en we leggen allemaal bij.

De smartphone moet ook een aantal jaren meegaan en pubers hebben tegenwoordig hogere eisen qua social networking, games, fotos... Dus batterij, foto kwaliteit, vloeiend gebruik,... Dit moet allemaal aanwezig zijn.

Maar all maal bedankt voor de tips.
Ik heb naar de verkopers een berichtje gestuurd met meer uitleg dus dat wacht ik even af
Sorry, maar je vraagt hier om advies en vervolgens doe je precies het tegenovergestelde van de adviezen. Koop gewoon een telefoon bij een betrouwbare winkel. Wil je toch wat geld besparen, koop dan een leuke tweedehands telefoon via een tweaker, hier op de V&A.

Verder snap ik niet dat een kind van 12 zo'n dure telefoon zou krijgen en dat ouders van tegenwoordig meegaan in de telefoonverslaving. Leer kinderen eens verantwoordelijk omgaan met telefoons.
De makers van al die social media apps laten hun kinderen de apps niet gebruiken omdat ze weten hoe schadelijk en verslavend ze zijn.

Maar goed is het jou kind en jou leven.

[Voor 58% gewijzigd door chrisborst op 20-02-2023 11:14]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48

Speedmaster

Make my day...

Cowboy_Henk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:53:
[...]

Staat op de pagina bij de kenmerken

EAN
8806090813412

Als ik dit google kom ik op Franse en Poolse sites uit...

Op ean search
https://www.ean-search.org/?q=8806090813412
Die EAN komt van een dualism uitvoering, verkoper geeft aan dat het geen dualism is dus moet er een verkeerde EAN code zijn gebruikt… duidelijke red flag…!

• Cowboy_Henk
chrisborst schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:58:
@Cowboy_Henk
Als je hier een topic moet openen om te checken of het betrouwbaar is, zegt dat al genoeg over de betrouwbaarheid. Lekker wegblijven bij die verkoper. \

Die heeft echt geen S20 nodig. Is ook haar eerste telefoon, dus geen referentie van wat snel of goed is. Dus niet te hoog instappen ;)
Koop gewoon een leuke instap telefoon met voldoende software ondersteuning, een A13 bijv:

Goh ik zou zelf nooit een smartphone nemen onder de 200 euro. Bedenk wel dat dit een kado is voor haar verjaardag in mei gecombineerd met lentefeest, ze krijgt ook een degelijke fiets van 750 euro. Het zijn kados onder de familie en we leggen allemaal bij.

De smartphone moet ook een aantal jaren meegaan en pubers hebben tegenwoordig hogere eisen qua social networking, games, fotos... Dus batterij, foto kwaliteit, vloeiend gebruik,... Dit moet allemaal aanwezig zijn.

Maar all maal bedankt voor de tips.
Ik heb naar de verkopers een berichtje gestuurd met meer uitleg dus dat wacht ik even af

• Cowboy_Henk
chrisborst schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:58:
@Cowboy_Henk

[...]

Sorry, maar je vraagt hier om advies en vervolgens doe je precies het tegenovergestelde van de adviezen. Koop gewoon een telefoon bij een betrouwbare winkel. Wil je toch wat geld besparen, koop dan een leuke tweedehands telefoon via een tweaker, hier op de V&A.

Verder snap ik niet dat een kind van 12 zo'n dure telefoon zou krijgen en dat ouders van tegenwoordig meegaan in de telefoonverslaving. Leer kinderen eens verantwoordelijk omgaan met telefoons.
De makers van al die social media apps laten hun kinderen de apps niet gebruiken omdat ze weten hoe schadelijk en verslavend ze zijn.

Maar goed is het jou kind en jou leven.
Ik vraag geen advies om een telefoon, ik vroeg advies om deze fnac marketplace verkoop omdat ik er geen ervaring mee heb.

En 200 tot 270 euro voor een smartphone is niet duur. Als ik advies geef aan kennissen zeg ik ook altijd dat ze boven 200 euro moeten gaan voor een goede allround telefoon.
Ik koop ook geen telefoon die maar een jaar moet meegaan, de gsm moet minstens 3 jaar meegaan.
Dus ik kijk naar allround kwaliteit in gebruik en update beleid

En ik hou mijn kinderen goed in het oog hoor qua scherm gebruik, ik heb Google Family geïnstalleerd en ik beperk scherm gebruik (ik kan aantal scherm tijd instellen en tot hoe laat,... en ik kan eigenlijk alles in het oog houden.
Ik hou het balans tussen realiteit en virtuele realiteit. Ze hebben tot 3 hobbies in de week en behalen super goede punten op school... :)

Maar goed bedankt voor je bezorgdheid (y)

• Sandercl23
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-03 16:07
Hebt u al een smartphone besteld bij deze verkoper?

Deze heeft momenteel een zeer Interessant samsung aanbieding. Ik lees hierboven dat het zou gaan om een internationale versie, dan zou ik de snapdragon versie ipv de exynos krijgen als ik dat goed begrijp.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee