• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-03 16:50
Omdat we binnenkort een nieuw PVC dak krijgen moet de 10+ jaar oude Remeha Zenta 100l "even" van het dak en ik heb daar nu al nachtmerries van ;(

Die boiler is geen bijzonder geweldig ding maar het werkt op zich prima.
En ik heb zelfs een handleiding online gevonden

De aanvoer is 8mm koperen buis en de retour is 12mm koperen buis.
Nu lijkt de retour redelijk eenvoudig want ik zie er een knelkoppeling in.

Het lijkt dat de aanvoer 1 stuk is zonder koppelingen dus die moet in een stuk los lijkt me.
De vraag ishoe ik dit handig ga doen...

Als ik die 8mm leiding los krijg bovenin dan steekt er 2 meter buis uit het dat wat gaat knikken als de dakdekkers aan de gang gaan. Dus ik denk gewoon aan de collector laten zitten en onderin afzagen.
Dan later fixen met een 8mm knelkoppeling... ??

Kan je een flinterdunne 8 mm buis knellen ?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:38

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Afscheid nemen van de zonneboiler en dan zonnepanelen + een warmtepompboiler er voor terug?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Woodski
Ik heb 4.5Kwp zonnepanelen en deze ernaast, goede combi.
Gratis douchen, gratis wasjes draaien.
Dus nee dit is een blijvertje.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als het vrij dun materiaal is. dat je dan wel een steunhuls nodig hebt op de plek waar je gaat knellen.

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:18
Als ik de onderste foto zie zijn het 2 panelen. En de bovenste zou dan ook zo'n T stuk moeten hebben. Als je die dan los maakt kan alles van het dak. Beneden de leidingen even opvangen en niet laten knikken. En anders doorsnijden en met lengtekoppelingen terug aan elkaar. Is leegloopsysteem dus als het lekt uit zetten en opnieuw proberen goed te laten knellen.

• Woodski
Okay goede tips, ik ga proberen de hele leiding eruit te trekken en in zijn geheel weer terug te plaatsen.
Als dat niet lukt gewoon een nieuwe leiding kopen a 6 euro de meter

Misschien kan ik deze meteen upgraden van 8mm naar 12mm
Dat is rustig uit te zoeken als ik alles heb losgetrokken
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee