Pioneer SC-LX76 receiver i.c.m. B&W DM602.5 S3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek361972
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-03-2023
Beste lezers,

Ik loop tegen het volgende probleem aan:

Ik ben in het bezit van een Pioneer SC-LX76 receiver, die een B&W luiddprekerset uit de 600 reeks aanstuurt. Voor wat betreft het kijken van films ben ik erg tevreden over deze combinatie. Nu luister ik de laatste weken echter steeds meer naar audio en het valt mij op, dat het geluid erg tegenvalt. Ik mis warmte, het geluid doet erg steriel aan en vooral een fatsoenlijke bas lijkt afwezig. Mijn opstelling ziet er als volgt uit:

Pioneer SC-LX76 receiver
B&W DM 602.5 S3 zuil luidsprekers
B&W DM 600 S3 surround luidsprekers
B&W LCR 600 S3
B&W ASW 600 sub
Woonkamer is 16m2 (4x4)

Mijn vraag is: is de combinatie receiver dm602.5 s3 luidsprekers wel een juiste combinatie of moet ik iets aan de opstelling veranderen?

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 22:26
Ik denk dat je hem niet goed hebt afgesteld.
Versterker kan het aan, sub is gemaakt voor kleinere ruimtes, in jouw geval prima.
als jij met een sub geen fatsoenlijk laag krijgt, doe je iets verkeerd 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Eskimoo op 20-02-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 09:48
De combinatie lijkt me prima. Ik vermoed ook dat het aan de instellingen ligt. Doet je subwoofer bijvoorbeeld wel mee als je in stereo luistert, of alleen de frontspeakers?

Je kunt in de speaker setup van je receiver aangeven of je speakers op large of small staan, crossover frequentie vanaf wanneer je subwoofer mee gaat doen.

Vaak zit hier ook een instelling in voor stereo dat de subwoofer altijd mee doet met de frontspeakers op basis van de ingestelde crossover frequentie.

Wellicht daar eens naar kijken.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
@pporrio geeft goede suggesties. Ook:

Check even de handleiding van de sub en kijk of er iets gezegd wordt over de plaatsing ervan. Ik had een dergelijk probleem en het verplaatsen van de sub maakte een wereld van verschil, ook al was het maar een centimeter of 20.

Afhankelijk van het type sub kan ie nog via line of lfe aangestuurd worden, kijk daar ook even naar. Het kan namelijk van invloed zijn over hoe de sub geconfigureerd moet worden op de receiver.

Dan is er nog fase op de sub, kan ook nog invloed hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het kan ook een akoestiekprobleem of toevallige uitkomst van akoestiek met die opstelling / luisterplek zijn. Een 602.5 moet van zichzelf makkelijk voldoende laag kunnen weergeven. Versterker moet in principe echt amper uitkmaken op het niveau "meerdere decibels verschil in laagweergave"

[ Voor 44% gewijzigd door JvS op 20-02-2023 11:23 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 22:26
@JvS Volgende de recensies op internet niet, daar wordt gesproken dat het laag verschrikkelijk is.
Enkel high en mid tonen zijn zeer goed geven ze aan.
Maar aangezien TS een sub heeft zou hij hier niets van moeten merken.
Pagina: 1