Beste tweakers,
Ik heb twee offertes ontvangen voor het plaatsen van zonnepanelen. I.v.m. de drukte bij de bedrijven hanteren veel bedrijven in de regio een wachtlijst die kunnen oplopen tot in april zelfs voor het opstellen van de offerte. Daarom pas twee offertes ontvangen. Een systeem met Solaredge en 1x met enphase.
M.n. bij het solaredge systeem vraag ik mij af of deze geschikt is. In het betreffende forum staat de volgende waarschuwing:
"String lang genoeg, maar kleine groepjes panelen (4 hier, 5 daar, 3 om de hoek) verdeeld over verschillende dakvlakken/oriëntaties: Don't go there, ook al zeg de verkoper dat "dit makkelijk kan". Optimizer blocking zal je toekomst zijn"
Daarnaast heb ik een offerte met een Enphase systeem ontvangen. Ik hoor graag jullie mening over de offertes.
Doel is zoveel mogelijk rendabele panelen aanbrengen binnen budget.
Daarnaast een andere offerte ontvangen met een Enphase systeem:
...
Ik heb twee offertes ontvangen voor het plaatsen van zonnepanelen. I.v.m. de drukte bij de bedrijven hanteren veel bedrijven in de regio een wachtlijst die kunnen oplopen tot in april zelfs voor het opstellen van de offerte. Daarom pas twee offertes ontvangen. Een systeem met Solaredge en 1x met enphase.
M.n. bij het solaredge systeem vraag ik mij af of deze geschikt is. In het betreffende forum staat de volgende waarschuwing:
"String lang genoeg, maar kleine groepjes panelen (4 hier, 5 daar, 3 om de hoek) verdeeld over verschillende dakvlakken/oriëntaties: Don't go there, ook al zeg de verkoper dat "dit makkelijk kan". Optimizer blocking zal je toekomst zijn"
Daarnaast heb ik een offerte met een Enphase systeem ontvangen. Ik hoor graag jullie mening over de offertes.
Foto's
Schaduw
Schaduw enkel rookgasafvoer CV.Jaarverbruik
Nog onbekend gezien we pas recent in het huis wonen (eerder was het ca. 2000 kWh).Huidige elektriciteitsaansluiting
1 Fase aansluiting.Budget en doel
Budget ca. 10k euro.Doel is zoveel mogelijk rendabele panelen aanbrengen binnen budget.
Wie gaat het project uitvoeren
Volledig door leverancier.Bijhouden van data
Niet nodig.Reeds verkregen offertes
1 Offerte met Solar edge:- 14 panelen canadian solar 395wp
- 14 solar edge optimizers S500
- 1 solar edge omvormer se3000H
Daarnaast een andere offerte ontvangen met een Enphase systeem:
- 20x Zonnepanelen van Belinus 400 Wp
- 1x Enphase IQ7+ micro omvormers 3 fase met standaard Envoy meter.
- 20x Enphase IQ7+ micro-omvormer.
Regio
Zaltbommel (gelderland)...