Meeste is wel al gezegd maar water zou er in principe op moeten kunnen staan (ook al is het teveel door verkeerd afschot) dus de dakbedekking zelf lekt. Constructie is een ander verhaal en neem ik nu niet mee.
Wat je zou kunnen doen:
Waar ik zelf goede ervaring mee heb, dakdekkers zijn er niet zo'n fan van begrijp ik (zonder echt goede argumenten) altijd maar is EPDM. Lekker makkelijk te leggen en te verlijmen. Kan ook op Bitumen. Er wordt wel eens gezegd dat het in elkaar smelt door de zon maar hier ligt het al jaren op een schuurtje en een garage dak. Officieel heeft het ook een langere levensduur dan bitumen.
Voor mij was de keuze snel gemaakt, een dakdekker rekende bij de buren 2500 euro voor een garage dak en we hadden 10 jaar geleden ook professioneel bitumen laten leggen door een dakdekker en daar zat nu ook al craquelé in (haarscheurtjes) door de zon.
Het EPDM deel kostte 300 euro materieel (op internet heb je veel discounters, let op de dikte, ik heb iets dikker genomen), lijm (spuitbus of lijm) en afdichtkit (kan je ook bij de Action halen) en een scherp stanleymes. Stel het gaat lek binnen 10 jaar, haal ik gewoon een nieuw epdm deel. Bij monteren wel op temperatuur laten komen door het op de locatie zelf even te laten wennen aan de temperatuur.
In dit geval zijn de m2's veel minder met een patch stuk maar die oplossing kan bijna niet fout gaan en kost bijna niets.
Je zou ook kunnen patchen met bitumen of met andere smeertroep, als je goed de lekkage opspoort.
[Voor 8% gewijzigd door wm1234 op 19-02-2023 15:29]