Vraag

• rooz
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-03 04:15
Goeiemorgen,

Ben net verhuisd en wil toch graag wat "smart" stuff in mijn huis.
Wat er waarschijnlijk komt is lichten overal, videodeurbel, rolluik bedienen, alarmsysteem en vooral aansturing van de radiatoren.
Dat laatste is dus prioriteit 1 van mevrouw die graag een warme badkamer had :)

Echter ben ik niet helemaal zeker wat hiervoor de beste en zuinigste optie is.
Ik ben nu aan het kijken naar Shelly TRV, later komt waarschijnlijk een Homey Pro(geen skill/tijd om Home Assistant te leren).
Heb een Vaillant Ecotec ketel, precieze type moet ik nog even opzoeken waar volgens mij 2 circuits op zitten (boven/beneden?) en een draadloze thermostaat).

Nu is mijn vraag; als ik aan de Shelly TRV vraag om om 6u de badkamer op 18 graden te zetten, waar moet k rekening mee houden? Stel de thermostaat staat beneden op 16° en het is er 17°, gaat de Shelly in de badkamer dan uberhaupt warmte krijgen?

Ik ben dus niet zo thuis in electriciteit en verwarming, alles instellen als ik weet wat et moet gebeuren lukt zeker wel :)

Alle reacties

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:00
Je moet je thermostaat ook 'smart' maken, zodat je ketel aanslaat als er ergens in huis een warmtevraag is. Met een gewone thermostaat zal de ketel alleen aanslaan als er een warmtevraag is in de ruimte van de thermostaat.

• rooz
Neem ik dan best een Shelly H&T per ruimte en mijn gewone thermostaat niet meer gebruiken?

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Kraz

Saving the world

Nee, je zal een ander systeem nodig hebben die EN je ketel aan zet, en per ruimte de knoppen kan open/dicht draaien.

Die zijn wel van een andere prijscategorie. :)

Het systeem van bijv Honeywell Evohome kan wat jij wilt. Maar ook Netatmo heeft zulke producten.

• Skamba
Kraz schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:20:
Nee, je zal een ander systeem nodig hebben die EN je ketel aan zet, en per ruimte de knoppen kan open/dicht draaien.

Die zijn wel van een andere prijscategorie. :)

Het systeem van bijv Honeywell Evohome kan wat jij wilt. Maar ook Netatmo heeft zulke producten.
Tado is ook nog wel een goede. Daar zijn regelmatig aanbiedingen op.

• rooz
Oh.. Ik was in de veronderstelling dat de Shelly TRV hetzelfde deed als de Tado V3.
Heb ik dan in principe genoeg met enkel Tado Startpakket met voor elke radiator een knop?

• Skamba
rooz schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:47:
Oh.. Ik was in de veronderstelling dat de Shelly TRV hetzelfde deed als de Tado V3.
Heb ik dan in principe genoeg met enkel Tado Startpakket met voor elke radiator een knop?
Klopt. Het verschil is dat met het Tado Startpakket ook je thermostaat vervangen wordt door eentje van Tado (dit ding). Daarmee kan het Tado-systeem ook je ketel inschakelen wanneer het nodig is. Die thermostaat communiceert dan met al je Tado thermostaatknoppen. Wanneer een van de thermostaatknoppen aangeeft dat er een warmtevraag is, wordt via de Tado-thermostaat je ketel aangezwengeld en krijgt de thermostaatknop vanzelf warm water.

• ErnstvV
  • Laatst online: 20:52
Wel even op letten dat je nu al wel thermostaatkranen op je radiatoren hebt, anders werkt het niet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee