Ervaringen budget warmtepompdrogers zoals Haier, Beko, etc.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:16
Omdat onze condensdroger na 13 jaar begint na te laten en ik hem niet wéér wil repareren is het denk ik tijd om een warmtepompdroger te kopen.

Helaas is de keuze reuze en zijn vooral de drogers die ik zou willen, 8 á 9kg én "smart" van de bekende merken al snel duur (7-800+). Natuurlijk valt dat per jaar ook weer best mee als dat ding net zo lang mee gaat als onze huidige condensdroger.

Wat me opvalt is dat er merken zijn zoals Haier of Beko die aanzienlijk goedkoper zijn, dezelfde energielabels hebben maar bijv. wel "smart" zijn.

Smart is belangrijk omdat ik in de toekomst zodra we een keer zonnepanelen hebben, dit soort verbruikers wil laten draaien als de panelen ook iets produceren.

Anyway, als ik dus naar de reviews kijk op bijv. Amazon van zo'n Haier dan zijn die niet echt slecht ofzo (bijv. https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0BFBG6P4D). Het prijsverschil zal natuurlijk wel ergens vandaan moeten komen. Wat is het addertje?

Wat is jullie ervaring met dit soort merken? Ik was eigenlijk geneigd de meerprijs te betalen voor een Siemens/Bosch/LG maar als dit gewoon OK is dan waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoHa90
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-02 12:37
Mijn ervaring met Haier en Beko. Typisch n=1 natuurlijk.

Haier wasmachine. Na 2 jaar en 4 maanden versleten lager. Total loss.
Haier droger. Staat al 4 of 5 jaar prima te drogen.
Beko wasmachine. Nu een jaar of drie. Probleemloos zo ver.

Dit zijn allemaal de goedkoopste of bijna goedkoopste types van deze al goedkope merken. Geen smart mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Sinds 3jaar een Haier warmtepompdroger (en wasmachine) hier. Zeer mooie en degelijke apparaten.

Heb 't uitgezocht, en volgens mij onderhuids hetzelfde als diverse (veel duurdere) Samsung en LG apparaten.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K