Toon posts:

DDR5 itx MB voor i5-13600k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FullyVacinated
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-03 15:14
Ik zoek een?
ITX moederbord voor een I5-13600K en DDR5 geheugen.

Wat is je budget?
€250

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur maar kwaliteit is wel belangrijk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is de build die ik ga doen, componenten zoals voeding en ssd kan nog verschillen, zal van de prijs en beschikbaarheid afhangen bij bestelling.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-13600K Boxed€ 347,-€ 347,-
1MoederbordenASUS ROG Strix B760-I GAMING WIFI€ 241,89€ 241,89
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 4070 Ti X3€ 909,-€ 909,-
1BehuizingenLian Li Q58X4 Zwart€ 149,89€ 149,89
1WaterkoelingGigabyte AORUS Waterforce X 240€ 176,-€ 176,-
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C40BB-32€ 159,56€ 159,56
1VoedingenCooler Master V850 SFX Gold€ 130,-€ 130,-
1Solid state drivesCrucial P5 Plus 2TB€ 184,90€ 184,90
Totaal€ 2.298,24

Maar nu ben ik aan het twijfelen tussen 2 moederborden. Ik ken net zelf te weinig over Intel moederborden om hier de betere keuze uit te maken. Beide moederborden kosten even veel en op papier hebben ze min of meer de zelfde specs. Het grootste verschil ligt dus bij de b760 VS z790 en het merk.
1MoederbordenASRock Z790M-ITX WiFi€ 249,-€ 249,-
Totaal€ 490,89

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:32
uitvoering: Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB veel betere was die op dit moment nog goedkoper is ook:)

Lhet z bord is erg dun uitgevoerd z bord, het b bord is een redelijk b bord.
Ik zou in dit geval voor het b bord gaan, of wil je gaan overklokken? Let dan wel op of je aio sterk genoeg is...

• FullyVacinated
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-03 15:14
Ik weet niet of OC nog een meerwaarde is in het huidige consumenten aanbod. Ik ga me er allesinds niet me bezig houden. Undervolten om het energieverbruik in te perken vind ik wel een interessante piste maar ook hier weet ik niet of het de moeite is met deze cpu.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
FullyVacinated schreef op zondag 19 februari 2023 @ 08:25:
Beide moederborden kosten even veel en op papier hebben ze min of meer de zelfde specs. Het grootste verschil ligt dus bij de b760 VS z790 en het merk.
1MoederbordenASRock Z790M-ITX WiFi€ 249,-€ 249,-
Totaal€ 490,89
Het grootste verschil tussen deze borden is niet het merk (dat is het nooit) of de chipset. Het is de VRM. Als je kijkt op het bord zelf zie je al de knaller van een heatsink op de Asus in vergelijking met de ASRock.
Asus bord: 8x 80A = 640A VRM
ASRock: 5x 70A = 350A VRM

VRM’s zijn nog altijd de duurste componenten van een moederbord. Met 350A ga je niet overklokken. Met 640A wel, maar met de B760 chipset gaat het niet. Undervolten gaat misschien wel bij de Asus als je de stroomsterkte veranderd ipv de vcore.

Ik zou 100% voor de Asus gaan. Kun je ook de power limit van verhogen zonder dat het bord te warm van wordt. De ASRock is overpriced.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee