• Harryta
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 08:01
Nvt

[Voor 99% gewijzigd door Harryta op 24-02-2023 11:53]

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

vergeet de kosten voor huren (en plaatsen) van steiger en bouwlift(je) niet. en de kosten voor kratje bier voor de buurman om ff te helpen met plaatsen.

[Voor 42% gewijzigd door flippy op 18-02-2023 23:52]

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

• Harryta
Steiger heb ik in beheer. Garage is (maar) 4 meter hoog op de nok. En mijn broer komt helpen dus dat word eten en bier ja haha!

• HSA.Solar
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-02 20:37
Beetje rond zoeken kun je het wel goedkoper vinden, Winkelman is niet echt de voordeligste qua prijzen

Groothandel in zonnestroom systemen - hsa.solar

• Harryta
HSA.Solar schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 23:57:
Beetje rond zoeken kun je het wel goedkoper vinden, Winkelman is niet echt de voordeligste qua prijzen
Oké dat zal ik dan nog even doen. Maar de componenten zijn wel prima?
En heb jij suggesties wat je goede ervaringen mee hebt qua winkel?

[Voor 10% gewijzigd door Harryta op 19-02-2023 00:04]

• flippy
  • Niet online

flippy

hou er rekening mee dat die omvormer alleen werkt met een 800V accu. das niet niks. een 1 fase model werkt doorgaans met de veel goedkopere 48V accus. je kan er daarvan 3 aan 1 accu knopen.
dus 5 panelen per omvormer en maal 3 voor elke fase en dan op 1 accu.

[Voor 26% gewijzigd door flippy op 19-02-2023 00:14]

• Harryta
flippy schreef op zondag 19 februari 2023 @ 00:12:
hou er rekening mee dat die omvormer alleen werkt met een 800V accu. das niet niks. een 1 fase model werkt doorgaans met de veel goedkopere 48V accus. je kan er daarvan 3 aan 1 accu knopen.
dus 5 panelen per omvormer en maal 3 voor elke fase en dan op 1 accu.
Dat klopt inderdaad. In de toekomst vaag begrip maar we weten het nog niet zeker. willen we een accupack toevoegen. en dat zal dan zijn ARK XH Battery System.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Let je op voorkomen inductie lus?
Vaak betekend dat je een stuk Solar kabel langs alle paneel kabels terug moet leiden en dat red je nu niet ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Harryta
Nvt

[Voor 142% gewijzigd door Harryta op 24-02-2023 11:54]

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:54
Harryta schreef op zondag 19 februari 2023 @ 08:57:
In de bijlage heb ik even de strings getekend dit ging makkelijker via de Sunny design app.
Kan je er geen 16 kwijt als je de panelen meer naar de andere kant legt?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Harryta
hoevenpe schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:04:
[...]

Kan je er geen 16 kwijt als je de panelen meer naar de andere kant legt?
Nee helaas ik heb namelijk een cv dakdoorvoer zitten.

• flippy
  • Niet online

flippy

Harryta schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:06:
[...]

Nee helaas ik heb namelijk een cv dakdoorvoer zitten.
verplaats die dan.

of nog beter: warmtepomp installeren zodat die hele ketel wegkan.

maar zou wel voorbereiden dat je die hoek ook volgooit als je die pijp weg hebt. meer panelen meer beter.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:53
Rondshoppen loont enorm. Ik heb net een extra installatie aangelegd en heb door flink rond te shoppen enorm bespaard

- panelen van solar-outlet
- solar kabels en aardekabel van Elektramat
- klemmen en bouten voor vastzetten en optimizers van Stralendgroen (omvormer had ik al)
- klemmetjes voor aarde via Amazon.de
- pakket met tangen, stekkers, clipjes via Amazon.de
- mantelbuis via Rutten Elektroshop
- steunen via De Groot Beton, voor jou niet relevant aangezien je een pannendak hebt

Overigens was het rondshoppen niet alleen vanwege het geld. Mijn ervaring is dat er bijna geen aanbieders zijn die echt alles precies hebben wat jij nodig hebt.

[Voor 26% gewijzigd door havana op 19-02-2023 11:44]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Harryta
flippy schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:28:
[...]

verplaats die dan.

of nog beter: warmtepomp installeren zodat die hele ketel wegkan.

maar zou wel voorbereiden dat je die hoek ook volgooit als je die pijp weg hebt. meer panelen meer beter.
Mijn ketel is net 2 jaar oud. dus dat is nog zonde om te vervangen. Ik bereid het wel voor dat ik er een paneel bij kan leggen!

• Harryta
Nieuw

[Voor 255% gewijzigd door Harryta op 24-02-2023 11:53]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee