Ik volg al enige tijd dit topic en ben nu ook zelf aan het orienteren om zonnepanelen te leggen
De kabellengtes moet ik nog wat preciezer bepalen. Verder nog mantelbuis en toebehoren, en UV bestendige tyraps.
Totaal bedrag is ongeveer 7700 euro voor 10500 Wp, 0.73 Wp/euro.
Beschikbare (dak)ruimte
Schaduw
Beetje schaduw van de dakkappellen, de garage heeft wat schaduw van het woonhuis gedeelte. Volgens mij valt het dus mee, zie ook de schaduw analyse van SunnyDesign:Jaarverbruik
3300 kwh per jaar, maar dat gaat zeker toenemen in de toekomstHuidige elektriciteitsaansluiting
3x25ABudget en doel
De twee schuine daken op zuid-kant wil ik vol leggenWie gaat het project uitvoeren
ZelfBijhouden van data
Alleen basicBoodschappenlijst
De kabellengtes moet ik nog wat preciezer bepalen. Verder nog mantelbuis en toebehoren, en UV bestendige tyraps.
Totaal bedrag is ongeveer 7700 euro voor 10500 Wp, 0.73 Wp/euro.
Regio
EindhovenVragen
- Ik heb wat moeite met het bepalen van de juiste omvormer bij de Jinko JKM420N-54HL4-B panelen. In Sunnydesign wordt een STP12.0 voorgesteld als auto design, maar de STP10.0 geeft vergelijkbaar opbrengst, zie hieronder.
Kijkend naar de nu leverbare omvormers heb ik een lichte voorkeur voor de Goodwe GW10KT variant boven de Growatt MOD 10KTL3-x. De twee dakvlakken met 12 resp. 13 zonnepanelen wil ik dan op een aparte MPP tracker/input aansuiten. Echter, Imp van de Jinko is 13.33 A STC, max input van Growatt is 13 A, dus er zal enige aftopping kunnen plaatsvinden. Voor de Goodwe GW10KT is max input current 12.5 A, dus voor mij toch reden om voor de Growatt te gaan. Klopt mijn redenatie enigszins? - Nog opmerkingen over de boodschappenlijst? Ik merk dat het op dit moment een uitdaging is om de onderdelen bij elkaar te krijgen
- Nog andere tips?