Toon posts:

Hoe ver kan ik overklokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Duron 800 processor op een Abit KT7E moederbord. Op de processor zit een coolmaster processorkoeler geschikt tot Athlon 1500 MHz. Idle draait de processor op plusminus 31 graden. Gestressed (dnet) op 39 graden.

Nu heb ik hem een stukje overgeklokt tot 880 Mhz, dit heb ik gedaan door FSB op 110 MHz te zetten, de processor wordt nu gestressed 40,5 graden. Hoever kan ik hierin gaan en is de FSB verhogen hier de goede manier voor. Ik heb wel eens wat gehoord over het hoger zetten van de multiplier, dit heb ik gedaan van x8.0 naar x8.5 maar dit lijkt geen effect te hebben.

En een Athlon 1200 hoever kan ik daarmee gaan, met 1200 cooler?

Nog een klein vraagje, is het het enige risco dat als de temperatuur te hoog wordt dat de processor eruit fikt.

Verwijderd

voor dat je proc uitfikt krijg je al last van vastlopers, dat is dan voor die settings je eindpunt, dan komt voltage verhogen, beter koelen etc

Verwijderd

met een te hoog voltage kan dat ding ook wel doodgaan.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
nitrox: ik raad je sterk aan even de FAQ hier te lezen.. Daar staan alle antwoorden op jouw vragen namelijk in..

[topic=153153/1/50]

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:55
amd is multiplier locked, unlocken door l1 bruggen (op cpu) te verbinden. Nu kun je alle multiplier gebruiken dus je kan je duron nu ook op 10*100 laten lopen...

En je kan net zo ver gaan als jezelf wilt. Als windows niet meer goed loopt merk je het vanzelf....

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 15:32 schreef BananeKoning het volgende:
met een te hoog voltage kan dat ding ook wel doodgaan.
moet je goed je best voor doen

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 15:34 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

zelf nog nooit meegemaakt maar overal staat dat van een te hoog voltage een blijvend letsel aan proc kan komen [hoezo kromme zin]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:34 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

Valt mee.. Flinke voltage-mod (2.5V+) in combinatie met slechte koeling will do the job :)
Pagina: 1