Toon posts:

PIV naar de knoppen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op m'n werk een MSI 850 Pro2 met een Intel PIV 1.4ghz die niet wil werken.
Nadat ik de computer aanzet krijg ik langedurige pieptonen te horen en de D-leds blijven op rood staan, dat betekend dus dat de proc niet goed zou zijn volgens het boekje.
Keb het geheugen al uitgewisseld en dummies er tussen gedaan, haalde niks uit :(

Iemand suggesties :?

P.S. Als je een PIV wilt raad ik je dit mobo sterk af!
Alles wat mis kon gaan ging ook mis! De indeling van het moederbord is super onhandig, bouwd niet lekker en is onduidelijk vergeleken bij Asus borden. Asus P4T all the way!

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 15:29 schreef Roefoes het volgende:
P.S. Als je een PIV wilt raad ik je dit mobo sterk af!
Alles wat mis kon gaan ging ook mis! De indeling van het moederbord is super onhandig, bouwd niet lekker en is onduidelijk vergeleken bij Asus borden. Asus P4T all the way!
lijkt me niet dat dat aan het mobo ligt denk eerder aan jou, maar goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:42 schreef snakebyte_2001 het volgende:

[..]

lijkt me niet dat dat aan het mobo ligt denk eerder aan jou, maar goed.
Mwah... Vergeleken met de Asus P4T die ik normaal gebruik, vind ik de MSI 850 Pro2 layout onhandig.
Maar goed, da's mijn mening maar :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pieptonen is meestal mem vidkaart of geen cooler aangesloten.

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

piepjesuitleg (korte piepjes)
1 - Geheugenprobleem
2 - Geheugenpariteitsprobleem
3 - Geheugenprobleem
4 - Timerfout
5 - Processorfout
6 - Toetsenbordfout of poortA20fout
7 - Virtual Mode Exception fout
8 - Videogeheugenfout
9 - ROM BIOS controle fout
10 - Lees/schrijffout bij afsluiten van het CMOS-register
11 - Cachefout

1 lange gevolgd door 2 of 3 korte piepjes - videokaartprobleem

Misshien heb je hier wat aan
(fouten in tabel voorbehouden :P )

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het allemaal niet :(
Het zijn piepen van zo'n 5 seconden en ze blijven aanhouden tot je de PC uitzet.
Alle D-leds op het moederbord staan op rood, volgens het boekje betekend dit dat je proc niet goed werkt of kapot is.
CPU fan is gewoon aangesloten op het juiste connectortje en draaid ook normaal.
Dan ben ik bang dat de proc z'n langste tijd heeft gehad :(

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18

JJJ

Garantie? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja natuurlijk heb ik garantie! Kwam gisteren met de post binnen, niet beschadigt ofzow :)
Stuur em wel lekker terug naar de distributeur :+

• oRc

oRc

\o/ Garfield \o/

Misschien proc te heet ?(koeler wel GOED aangesloten maar met een verkeerde koeler gaat het natuurlijk verkeerd :) )

---edit
ik lees te snel...
---edit

Verwijderd

Topicstarter
Zeker geen verkeerde cooler, het "was" een boxed proc en daar zitten goede coolers bij. IK heb er iig nooit problemen mee gehad.
Hij wordt ook niet heet ofzo, cooler voelt gewoon koud aan.
Cooler is ook goed geplaatst, daar kan weinig aan mis gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft er iemand ervaring met dit moederbord?
Misschien is proc helemaal niet kapot en is het moederbord gewoon niet goed wijs :?

• oRc

oRc

\o/ Garfield \o/

goede powersupply ? al geprobeerd die om te wisselen ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:54
PIEEEP - PIEEEP en dan net zolang tot je hem uitzet? Doet mijn 486 als ik er EDO instop.

Verwijderd

Topicstarter
Het zaakje zit in een Aopen HQ08 met 300W Aopen PSU, zo bouw ik ze altijd en heb er nooit problemen mee.
Ik gok het op de proc.

Verwijderd

Moet er op een PIV mobo niet zo'n speciaal PIV voedingsstekkertje worden aangesloten? Zo'n vierkant blokje als ik me niet vergis. Ik heb weinig verstand van PIV etc., dus ik kan het ook mis hebben hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Een vierkant stekkertje en ook nog een plat stekkertje :)
De voeding is gewoon PIV geschikt.
Ik ben nu iets verder, ik heb een andere PIV machine gepakt en de proc's uitgewisseld...
De volgens MSI kapotte proc deed het perfect maar de proc uit de andere computer deed het niet op het MSI bordje.
Ik heb voor de zekerheid het moederbord uit de kast gehaald om kortsluiting uit te sluiten, dit was ook het probleem niet :(
Toen ontdenkte ik wel iets vaaaaaaaaaags; de computer wilde ineens helemaal niet meer aan, ook niet door de 2 contact puntjes op het mobo te kortsluiten... :? :?
Ik ging ff iets te drinken pakken en toen ik terug was stond het zaakje doodleuk te draaien! Geen beeld en geen reactie maar ook geen pieptonen.... :? :? Als ik dan de aan/uit knop indrukte ging de comp uit, liet ik de knop los, ging de comp weer verder! :? :?

Nouja allemaal heel erg leuk maar dat MSI bord gaat lekker terug!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:49

Nessuno

io sono nessuno

kijk even of de cpu recht in zijn socket zit hep al eens mee gemaakt dat de cpu aan 1 kant een millimeter om hoog stond zie daat geen piep geen beeld enz maar wel aan gaan

heb btw sinds gister p4b

Na rose e cient spin

Pagina: 1