Toon posts:

zijn mediaplayers uit de mode?

Pagina: 1
Acties:
  • 822 views

• TaurusNL
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-02 00:57
Mijn vraag
Ik heb een EM7680 mediaplayer die mkv's afspeelt die op mijn NAS staan. Ik was aan het rondkijken om dat ding eens te vervangen en het lijkt wel of er geen NIEUWE mediaplayers meer zijn die NAS/MKV/.srt ondersteunen. Klopt dat of zoek ik gewoon verkeerd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
EM7680 LibreElec 19.x

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
tweaker.net mediaplayers sectie doorzocht

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Veel TV's zijn te voorzien van bijvoorbeeld Plex, of via een AppleTV/ChromeCast te gebruiken. Dat maakt natuurlijk al veel verschil. Daarbij komt dat er veel Chinese import is met dit soort apparaatjes, wat het aanbod van een boel grote namen beïnvloedt.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Ik denk dat je verkeerd gezocht hebt. Go-to oplossingen die veel voorbij komen zijn o.a. de Chromecast met Google TV, AppleTV en Nvidia Shield. En daarnaast ook nog diverse goedkopere oplossingen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:18

DarkSide

theres no place like ::1

idd. De shield is nog steeds populair. En je ziet de Google Chromecast met Google TV ook vaak voorbijkomen.
Naast Apple is roku en nokia, xiomi er ook nog.

Genoeg opties waar je kodi, plex, ember oid op kunt draaien.

ps:https://tweakers.net/mediaspelers/vergelijken/
Best wel wat verschillende opties

[Voor 24% gewijzigd door DarkSide op 18-02-2023 19:42]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ik ben helemaal fan van Jellyfin. gratis en werkt als een trein, het heeft zelf een WebOS app.

rMBP M1 13"  iPhone 12 Mini  Watch S7  AirPods Pro

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-03 15:41
Shield blijft het beste.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:29

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier ook een shield, die ronde buis. Gebruik kodi als mediaspeler, maar ben nog steeds op zoek naar een wat eenvoudigere app ipv al die rompslomp. Heb 'm wel gedownscaled. Maar ik wil gewoon een filebrowser met mappen eigenlijk. Ik hoef geen mediainfo, gezien ik toch wel weet waar de film over gaat :) En uiteraard ondersteuning voor hdr, atmos, etc is een eis.

Professioneel Heftruck Syndroom

• D vd V
  • Niet online

D vd V

NeFoRcE schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:31:
[...]

Hier ook een shield, die ronde buis. Gebruik kodi als mediaspeler, maar ben nog steeds op zoek naar een wat eenvoudigere app ipv al die rompslomp. Heb 'm wel gedownscaled. Maar ik wil gewoon een filebrowser met mappen eigenlijk. Ik hoef geen mediainfo, gezien ik toch wel weet waar de film over gaat :) En uiteraard ondersteuning voor hdr, atmos, etc is een eis.
VLC gebruiken? Deze app gebruik ik incidenteel op mijn Shield als ik iets gedownload heb dat niet in Plex hoeft. Een losse aflevering van iets bijvoorbeeld. Ik browse dan via de filebrowser van VLC naar de juiste map op mijn NAS en kijken maar.

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:59
TaurusNL schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:51:
Mijn vraag
Ik heb een EM7680 mediaplayer die mkv's afspeelt die op mijn NAS staan. Ik was aan het rondkijken om dat ding eens te vervangen en het lijkt wel of er geen NIEUWE mediaplayers meer zijn die NAS/MKV/.srt ondersteunen. Klopt dat of zoek ik gewoon verkeerd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
EM7680 LibreElec 19.x

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
tweaker.net mediaplayers sectie doorzocht
Ja het is uit de mode om illegaal MKV's te downloaden: voor een paar euro per maand, heb je een abbonement op een streamingdienst. Of je gaat mij wijs maken, dat jij al die MKV's bemachtigd door eerst de BluRay te kopen? En deze vervolgens om te zetten naar MKV, voor op je NAS.

Tevens plug je tegenwoordig gewoon een USB stick in je tv, waarmee je gewoon videos kunt afspelen. Media speler zit gewoon ingebouwd in de tv.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38
Ikzelf ben van een HDI Dune Prime 3.0 geloof ik met Blu ray speler ingebouwd naar de tv303d gegaan en daarna vanwege andere wensen naar een losse 4k bd speler en de nvidia Shield pro gegaan. Ideaal. Er staat een ouder model op de slaapkamer om zo de Ziggo app te gebruiken inclusief alles extra's wat anders niet werkte. Helemaal top.

Op de shields draaien alle streamingdiensten en heb de betaalde versie van Plex. Ik vind een zogeheten videowall wel prettig. Maar kan me voorstellen dat door de mappenstructuur bladeren en afspelen. Ook prima is.
Marco-Peters schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:46:
[...]

Ja het is uit de mode om illegaal MKV's te downloaden: voor een paar euro per maand, heb je een abbonement op een streamingdienst. Of je gaat mij wijs maken, dat jij al die MKV's bemachtigd door eerst de BluRay te kopen? En deze vervolgens om te zetten naar MKB, voor op je NAS.

Tevens plug je tegenwoordig gewoon een USB stick in je tv, waarmee je gewoon videos kunt afspelen. Media speler zit gewoon ingebouwd in de tv.
De belerende vinger is ook uit de mode. Er wordt niet gevraagd naar legaliteit, er wordt gevraagd naar media spelers.
Wie weet ript de TS wel de eigen Blu rays om ze zo makkelijk beschikbaar te hebben. Ik heb dat bijvoorbeeld wel voor onze Blu ray schijven.
Uiteraard heb ik ook van vroegah nog minder legaal spul, maar het meeste staat ook op de streamingdiensten die we hebben. Dus die gaan langzaamaan ook verwijderd worden.

[Voor 47% gewijzigd door Arunia op 20-02-2023 09:50]

• D vd V
  • Niet online

D vd V

We zijn een week verder en topic starter zelf vindt het blijkbaar zelf niet interessant genoeg om hierover door te gaan. Hit and run topics, daar wordt niemand blij van. Bij deze dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee